onsdag 10 september 2008

Klappattack

Äntligen har baby C börjat klappa i händerna! Fast att han började med det mitt i Spaghetti Bolognese-ätandet var ju inte så lyckat. Att han dessutom matvägrar vilt just nu och är grinig gör det inte roligare när man sitter i höstens trendigt puderrosa topp med orangeröda stänk - very Jason Pollock. Fast inte på ett bra och dyrt vis.

För övrigt njuter vi av att vara i Skåne. Vi plockar äpplen från träden i moffas trädgård till morgongröten, vi vandrar på Grönet och tittar på fåglarnas flyttstreck, på korna och vi äter lite sand på lekplatsen och klättrar upp för trappan i raketfart.

Nästan bäst är att mannen, as we speak, sitter på tåget hit.
Allra bäst att att jag har en femliters bag-in-box med årets äppelmust inom räckhåll.

Vem är det som säger att jag är high maintenance?

3 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

Lyckades slarva bort länken till din blogg, men nu har jag hittat hit igen. Skönt.
Och bara så du vet så har jag nominerat din blogg. Det är den nämligen värd!

Anonym sa...

Välkommen till Skåne, låter som att ni har det härligt! :-)

Hedda sa...

Söta fru r, varmt välkommen tillbaka! Och tack för nomineringen - vad är den nominerad till exakt? Hittar jag svaret på din blogg?

big sis, det är sannerligen härligt att vara här! Nu när mannen anlänt kan jag sova i egen rum och vaggas till sömns av vågornas brus. I natt sov jag sju timmar i sträck!