tisdag 9 december 2008

Den som inga strumpbyxor har...

I avdelningen obehagliga sanningar:
Jag är betydligt bredare om baken nu än för ett par år sedan. Många av mina kjolar fastnar lite förargligt halvvägs upp på låren och kommer inte ens i närheten av höfterna.

Jag hittade äntligen en kjol som passade i morse, men då var nästa hinder strumpbyxor. Inte ett enda par svarta hittade jag i lådan. Nöden har som bekant ingen lag, så jag fick använda ett par mammastrumpbyxor, som jag helt enkelt vände bak och fram. Förnedrande, javisst. Men allt fick plats. Med råge.

Och så tog jag för säkerhets skull den största väskan jag kunde hitta, för som min kloka syster säger:
"Desto större handväska, desto mindre ser rumpan ut."


Shake that booty

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mina sista mammastrumpbyxor gick sönder för några veckor sedan, knappt ett år efter det att dottern tittat ut. Jag älskade dem och nu kan jag inte förmå mig att köpa nya. Att använda de gamla sedan graviditeten kan ju motiveras av tja, ekonomiska skäl. Men att köpa nya då man inte ens är gravid, nej, det kan jag bara inte göra. Tyvärr.

Anonym sa...

Hehehe, bra trick! Äntligen har jag dessutom ett bra argument för mina muminmammaväskor...

Anonym sa...

"Desto större handväska, desto mindre ser rumpan ut."
Oh, den devisen lever jag efter för tillfället, fast byt ut "rumpan" mot "gravidmagen"...
Den göms bakom än den ena, än den andra väskkreationen, allt i bästa Grace Kelly-anda! :)

Hedda sa...

Emma, äsch, du kan ju för säkerhets skull bunkra inför nästa graviditet eller till en gravid väninna. Och sedan bara råka använda dem lite nu.

Bigsis och Carina, precis! Vi kommer att föreviga the Booty Bag. Oklart om Hermès kommer att göra en modell, dock.