torsdag 13 januari 2011

Dagens C

Fortfarande vabb - även om det var mycket mysigare idag. Och jag ligger fortfarande efter, så det blir bara ett kort inlägg.

Ibland undrar man vad som rör sig i de små livens huvud - även när de kan prata. Härom morgonen kom C in till mig i badrummet och frågade om man kan ha läppstift på sig på natten. Imorse kom han in i köket och höll sig för bröstet och konstaterade:

"Jag har så små bröst. Det är jättejobbigt att ha små bröst. Det kommer ingen mjölk."

Man kan ju undra hur mycket han försökt. Och hur.

2 kommentarer:

Liv-Jenny sa...

Ha, ha! KUL :o)
vi hade en variant på ämnet för ngn månad sedan i badhuset jättehögt.
-"Maaaammma, När jag blir stor ska jag ha jättestora bröst, precis som du!"

Det är som sagt rart med barn.

Hedda sa...

Ha, det vill jag också ha när jag blir stor, men utvecklingen verkar gå åt rakt motsatt håll :-(