onsdag 30 september 2009

Vår dagliga öl

Min lång bloggabstinens har berott på jobb, stress, tristess, kris och en massa inte roliga och inte så intressanta orsaker. Nu tar jag nya tag – det finns ju sååå mycket skoj att berätta. Nä, jag är inte helt ironisk, det händer saker med junior varje dag som jag önskar att jag hade tid att skriva ner och blogga om.

Som imorse. Jag gjorde iordning min i princip dagliga Berocca när C får syn på den och utbrister:
”Äppeljuice!”
Jag svarar att det är minsann ingen juice. C säger att han vill ha den och jag replikerar:”Nej, lilla hjärtat, det är bara för vuxna”.
C är tyst en sekund och säger sedan frågande:
”Öl?”

Jajamän, mamma dricker sin morgonöl. Undrar om de pratar om sådant på dagis?
Det ska bli jättekul att gå dit i fortsättningen.


Morgon som kväll

5 kommentarer:

Unknown sa...

Ha ha ha! Han är ju för söt Calle! Skönt att du tar nya friska tag! Vi gillar din blogg!

Eva sa...

Observant liten herre :-D

Karin L sa...

:-D
Japp, de lär nog ringa hem från dagis... hahaha.

Bendel sa...

Fniss! Välkommen tillbaka!

Apan sa...

Inte bara gillar. Älskar!