måndag 30 november 2009

Trogna bloggläsare vet att min erfarenhet av Barnbutiken är, tja sådär. Man skulle kunna säga att Anna Wintour och Giorgio Armani har en varmare relation.
Tre månader för att få en Briosäng som vi beställt. Ytterligare 12 månader för att få en ny långsida, eftersom den levererades defekt. Tiotals frustrerade besök och dubbelt så många timmar i telefonkö.

Så man kan undra vad som rörde sig i mitt huvud när jag behövde en fotplatta till Stokkestolen och gick in till Barnbutiken. "Tyvärr", säger blondinen bakom disken "den färgen tillverkas inte längre. Vi kanske kan specialbeställa den, eller så kan du beställa en annan färg och måla om."

Just det.

På något sätt föll det mig inte in att ringa Stokke direkt. C:s mormor, däremot, är framåt och företagsam. Och barnbutikerna är uppenbarligen mer serviceminded och expediterna har lite bättre koll på sortimentet i Göteborg. För visst tillverkas den färgen fortfarande.

Så nu kommer det en fotplatta om 8-10 dagar. Ingen är gladare än jag.
Möjligtvis lille C, som nu kommer att kunna vila sina små fötter mot någonting.

6 kommentarer:

Karin L sa...

Mormödrar är allt bra att ha ibland! Hoppas ni blir nöjda med fotplattan.

Själv borde jag sälja vår dito Stokke eftersom den bara står i ett hörn och inte används. 2-åringen kom sig aldrig för att begagna den, nu sitter han på vanlig stol. Det är mycket han har missat: haklapp, barnstol, lunchsömn samt petitessen att börja prata.
Stackars barn nummer tre - får liksom bara hänga med :-)

Kram!

Anonym sa...

Hahahaha, borde inte du satsa lite mer på Tv? Råd och rön för bebisföräldrar, tittarsucces direkt.
KramC

blondie sa...

Ibland undrar jag om jag är elitistisk då jag irriterar mig över alla dessa fågelholkar till expediter. Bonti är ett annat bra exempel på en barnaffär vars personal, lika virriga som höns, springer runt och yrar vid minsta fråga.

- Hur många barnaffärsexpediter krävs det för att svara på en enkel fråga?
- Hmm, iaf minst 2.

Undrar om de alltid kommer i par?

Shame on me...

Therese sa...

Hej

Länge sedan jag var här och läste. Hoppas att allt är bra med er.
Jag, Neah har det bra iallfall bland advenstljusstakar och kalendrar!

Purvi sa...

Fina mormor som fixade en platta till lilla C. Vi handlar mycket på Barnbutiken på Götgatan och de har bra service! Kramen

Hedda sa...

Karin,
ojoj, han är bra brådmogen, lille tvååringen. Och duktig. Men utan lunchsömn vet jag dock inte hur jag skulle överleva helgen. Och utan haklapp skulle vi behöva tvätta två gånger om dagen...

C, vilken bra idé!

blondie, det är inget att skämmas för. Jag tycker att det är knasigt att inte servicenivån är högre på ställen där intet ont anande människor kommer in och dräller pengar...

Therese, åh, så roligt att höra från dig! Hoppas att allt är bra med er! Jag är inne och handlar i butiken rätt ofta, den är toppen!

Purvi, vi får ta oss över vattnet nästa gång vi ska införskaffa barnsaker!