onsdag 24 februari 2010

Lättare sagt än gjort

Jag har försäkring för nästan allt. Ifall att. Men att få tillbaka pengarna när någonting händer, det går inte.

Som nu när jag ska avbeställa resor. Sas betalar bara tillbaka skatter. Diners, som jag betalade resan, har exkluderat gravida kvinnor i sitt avbeställningsskydd. På Trygg-Hansa, där jag har en extra-allt-försäkring med reseplusplus, kan de inte svara på om jag får några pengar tillbaka. Jag måste fylla i fem blanketter, få intyg från Sas återbetalningsavdelning som har telefontid 9-9.15 jämna torsdagar varannan månad. Det blir nog enklare att får pengar från FK, när jag tänker efter.

Och så blir jag otroligt provocerad av alla trevliga erbjudanden om billiga hotell i Paris, i princip gratis resor till södra Europa och släktingar som sticker till Västindien, bara sådär.

4 kommentarer:

Eva sa...

Huvva du påminner mig om att jag måste skicka in inkomstblanketten till FK ...
Annars är det väl alltid sådär, så fort man vill utnyttja en försäkring så letar de fram ett undantag :-/
Passa på att njuta av snön! :-)

Blondie sa...

It sucks!

Jag hör till den skaran som betalar och betalar men aldrig får tilbaka pengar från försäkringsbolagen...Köpte en extraförsäkring då vi var ute och reste då vi väntade Z. Den gällde sjukhusvård i EU-länder fram tom vecka 28, efter det är man "on your own".

Anonym sa...

Vad ska man ha försäkringar till när bolagen svär sig fria? FÖrstår att du blir sur.

Vi får väl glädjas åt att t-banan funkar igen och att man slipper trängas på pendeltåg....

KRam Karin L

Anonym sa...

Du är journalist, och tyvärr är det jo så att företagen bara backar om de får dårlig PR.
Ring några samtal till ditt nätverk, att flygbolag vägrar betala tillbaka pengar till en gravid kvinna som har fått reseförbud av sin läkare är INGET de vill ha i tidningen.
Kom igen! Du kan fixa det här!!!
Ta lite FK ilska och elda på.

Kram C