torsdag 17 juni 2010

Hjärta smärta

Jisses, jag hade glömt bort hur ont allt gör EFTERÅT - allt söder om hakan smärtar på ett eller annat vis. Igår var familjens mest juniora medlem drabbad av magknip. Först hann vi med kontroll på SÖS och lunch på Pont Nouveau med den ljuvligaste grissidan (eller hur, Pia?)med blomkålspuré och surkål, sedan var det hem och maratonamma i elva timmar! Så fort lillan släppte bröstet började hon skrika och tjöt sig sedan hes. Alltså var jag vaken till klockan tre och somnade sedan utmattad framför tv:n. Och sov i sammanlagt tre timmar.

Men allt, verkligen allt, är värt det när man ser på lilla hjärtat.

7 kommentarer:

k sa...

Och kålen kanske hade sin lilla roll;)! Men visst är det värt det när man ser på dem och reflekterar över det sanslösa under som är ett nytt litet barn!

Karin sa...

Det är väl tur att man glömmer allt det smärtsamma! Just idag är jag genomsvettig efter att ha bubbat skrikbebis samtidigt som jag försökt styra upp ett lägenhetsköp på distans. Just som jag blev klar med alla telefonsamtal, fullmaktsskrivande, fotande, skickande, somnade hon. Jahapp! Men nu vaknar hon visst igen. Fram med tuttarna bara! Alltid redo!

Puss och kram på er allihop. Hoppas vi ses snart!

Septemberflikka sa...

Ja, de är ju verkligen värt smärtan men visst 17 gör det ont på diverse ställen. Vad fin hon är!

kram

Bendel sa...

Hörru, jag blir avis, vill också pussa på en sån godbit!

Vad synd att jag missade den lunchen, styrkemat för dig kan jag tänka,då lär den inte finnas på menyn imorrn då jag ska träffa Peter som inte kom förra gången. Är imponerad förresten över att du redan är ute och lunchar!

Och hoppas maratonamningarna snart övergår i en makligare lunk.

Anonym sa...

for en søt liten blubb ;-) Ligner på sin bror - iallefall over øynene.. gratulerer med to fine!!

Vera sa...

Så söt!! Så ni är ute och far, trevligt - måste ses, alldeles för länge sen! Massa kramar från oss!

Eva sa...

Vilket gullegryn! :-)