onsdag 1 september 2010

Nästa gång junior trotsar ringer jag ÖB

Idag var jag, C och lilla L på väg till Tessinparken efter dagis. Mot oss kom en man i flygvapenuniform, med siktet inställt på FMV, som ligger precis där.
C: Titta mamma, en polis!
Jag: Nä, älskling, det är en militär.
C: En militär... Vad gör en militär?
Jag: Eh, de...eh. Vad tror du att de gör?
C: De jagar.
Jag: Ja, just det, man kan säga att de jagar. Vad jagar de då?
C: Barn.
Jag: Jaha, jasså. Vad gör de av barnen när de fångat dem då?
C: De sätter dem i vagnen.

3 kommentarer:

Alison sa...

Hahahaha underbart!

Karin L sa...

Det är redandags för C att mönstra! Dock är det väl borttaget...

Eva sa...

:-D Skönt när ens verklighet inte består av värre fasor än så. Och vilka fantastiska svar man får när man frågar barn vad de tror istället för att berätta hur det ligger till.