söndag 30 augusti 2009

Dagens djupa tanke del 1

Apropå mitt celebra champagnesällskap i torsdags: när man mot all förmodan faktiskt träffar någon på sin freebielista*, hur går man då tillväga? Vad säger man?
”Hello, we can have a little raj-raj, it’s ok with my husband? You see, you're on my list. And you're on my sister's list, too.“

Jag nöjde mig med en handskakning, ett förföriskt (hoppas jag) leende och lite skålande och artigt konverserande.

Mannen erkände att han var väldigt glad att jag kom hem till honom igen.

* En freebielista är en lista (oftast mental, jag har sällan sett någon uppsatt på ett kylskåp i bekantskapskretsen) på personer man får ha sex med utan att det räknas som otrohet. Man har några fria ligg, så att säga. Självklart består den av ett par snygga filmstjärnor, kanske en fotbollsspelare eller två och säkert en musiker eller rent av en ståuppkomiker. En del tänder på politiker, vi kan kalla det Obamaeffekten, andra vill ha författare.

2 kommentarer:

Eva sa...

Ha ha! Grejen med freebies är väl att man aldrig någonsin ska träffa dem på riktigt. Men nu vet han i alla fall var han har dig, den gode maken.

Anonym sa...

du skulle ha tagit hem honom i handväskan. Han hade kunnat vattna blommor & passat C.
/L-J