onsdag 12 augusti 2009

Välling för små vuxna

Kaffe är bra på mornarna, vilket även den yngre generationen har upptäckt. Igår morse när jag gör mig i ordning märker jag plötsligt hur C har hämtat en pall, skjutit fram den till köksbänken, klättrat upp och håller på att hälla upp (tack och lov kallt) kaffe i en mugg.



"Dricka bappe", säger han glatt och jag får fånga upp muggen. Jag häller ut det mesta av kaffet och fyller på med mjölk - som C annars vägrar dricka. Tänka sig - han sörplar högljutt i sig den ljusbeiga och i princip kylskåpskalla blandningen.



En del tillsätter mjölk för att göra kaffet drickbart, andra uppenbarligen tvärtom.
Så tänk om man kunde köpa mjölk smaksatt med kaffe. Vänta nu, det kan man ju. Vuxenvälling kallas det visst.

5 kommentarer:

Anna sa...

Jamen, ni verkar ju ha en Moccamaster: klart killen vill ha kaffe då! Den brygger ju bästa kaffet. :-)

Karin L sa...

Underbart :-)

Christina Knight sa...

Minns när min man påbörjade sin pappaledighet med Oliver och jag kom hem fr jobbet; hitatde en Oliver som satt och vispade med armarna högljutt i luften.
- Vad vill han?! undrade jag.
- Han vill ha sin latte, berättade pappan stolt.

Jo, jo, det ska börjas i tid....

Bendel sa...

Du är rolig du!

Anna sa...

Se upp så han inte hittar barskåpet. :)