tisdag 27 april 2010

Forty and fabulous - och sprickfärdig

Om ett par veckor fyller jag jämt. Jättejämt. Så jämt att man har stora fester där man får presentkort på spavistelser och vinprovningar och dyra smycken (hoppas kan man ju).

Problemet är att jag kommer att vara knappa tre veckor från livet som tvåbarnsmamma när jag fyller.Och det är det som är det fina. Man kan inte vara gravid och fyrtioårskrisa samtidigt.

Å andra sidan kan det bli ett smärtsamt uppvaknande att inse att det jag intalat mig själv var graviditetskrämpor i själva verket är åldertecken…

2 kommentarer:

Blondie sa...

Nejdå, inga ålderstecken alls, bara graviditetskrämpor. Tycker att du är hur fräsch och fin som helst. Och du vet väl att 40 är det nya 20... ;-)

En Mölnbobos Liv - Melvins Mamma sa...

Ville bara säga att jag har gett dig en award i min blogg.

Min enda önskan är fler inlägg, annars kan inte bloggen bli bättre :-)