måndag 17 maj 2010

Little mister trots

Det är så bra att kombinera trots med tjänsteresa. Åtminstone verkar man och son tycka det. Man kan ju undra om de är i maskopi.

När jag och C kom hem matvägrades det. Under 35 minuter grät han hysteriskt, klädde av sig sin pyjamas, klättrade ur spjälsängen, klädde på sig vanliga kläder. Allt medan han tjöt, snörvlade, hulkade och var helt otröstlig. Aldrig tidigare har jag varit helt oförmögen att trösta.

Nu sover han i soffan, iförd pyjamas som jag övertalade honom att ta på i utbyte mot att han fick ligga en stund bredvid mig.

Jag ska bara vila en stund, sedan är det dags att bära in honom och börja jobba lite själv.

Kanske ska jag ta en kaka först. Eller två.

6 kommentarer:

blondie sa...

Välkommen till min värld...vissa dagar är dock värre än andra. puh!

Septemberflikka sa...

Visst är det underbart med trots! Här är det något varje dag. Vill inte duscha, vill inte SLUTA duscha. Mina hormoner pallar inte sånt just nu...(gör de någonsin det) Är impad att C fortfarande vill (hyftsat i alla fall) ligga i spjälsängen. Här rök den förra våren.

Snart dags va?

kram

Karin L sa...

Ta två kakor - minst! Kram!

ulrika sa...

hej hej trots säger vi här med. livia vill bara ha jeanstights och en speciell (ful) tröja med får på. dessutom vill hon inte äta, tvätta håret, åka bil m.m. tror jag ägnade fyra timmar på en helg med att få på henne ytterkläder på landet. varje morgon börjar numera med. "mamma, jag behvöer inga byxor på jag idag. och ingen jacka"...

Hedda sa...

blondie, att du orkar. Att jag orkar. Nåja, snart blir det jobbigt på ett annat sätt...

Septemberflikka, ha, hormoner gör ju inte det hela lättare, direkt. Och C gillar verkligen sin säng, men till helgen blir det vräkning innan syskonet kommer. Tre veckor kvar!!!!

Karin, tack! Det gjorde jag :-).

Ulrika, C vägrar skor just nu. Helst skulle han spankulera runt i keps och blöja. Suck.

Liv-Jenny sa...

dom skulle vara snygga i hop. D vill vara helt naken men ha på sig gummistövlar.

Pussa C massor. Det är jobbigt att vara arg! Hoppas ni har en fin fredag i solen!