fredag 15 februari 2008

Intresserade kan nu anmäla sig via sms

Imorse fungerade fortfarande inte telefonen, trots att jag betalat in pengar och mailat kvitto till Tele 2. På hemsidan läser jag att de skickar ut sms om att man har obetald faktura innan de stänger av abonnemanget – det står nämligen ingenting på fakturorna om tidigare obetalda belopp.

Något sms har de ju inte skickat och inte heller hade abonnemanget sparkat igång vid tolv, trots att det utlovades på hemsidan. Jag ringde upp och fick till svar att visst hade mina pengar kommit in, men de hade stängt av 3000 (!!!) abonnemang igår och det skulle ta lite tid att kolla kvitton och aktivera abonnemang igen. Jag påpekade att den synnerligen dåliga tajmingen – alla hjärtans dag – och att jag struntade i hur många andra som väntade – jag hade betalt in mina pengar och behövde min mobil omedelbart.

Så arg har jag inte varit på ett företag sedan NK vägrat lösa in presentkort, där giltighetstiden (passerad) var stämplad på baksidan, istället för framsidan.

Några som däremot kan kundvård är Melker & Co. Vi fick ett presentkort till F12 och kom på att det gick ut nu i dagarna. Vi bokade bord förra fredagen och fick välja mellan 17.30 eller 21.30.Knappast några drömtider. När vi talade om att vi var nyblivna föräldrar och gärna skulle njuta av en middag i lugn och ro och minst tre timmar, förlängde de generöst giltighetstiden med ett halvår.

Nu har vi sex månader på oss att hitta barnvakt. Det ska till och med ett par tidsoptimister som vi klara.



Jag glömde en bild på Jude igår. Han kan få liva upp det här inlägget istället.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej mamavaganza!

Jag har läst din blogg ända sedan Bridexenea och älskat varenda rad. Nu är det som så att jag arbetar på Tele2 med att just hålla våra kunder nöjda och jag blir väldigt upprörd när jag läser vad du har råkat ut för. Så jag undrar om du kanske har någon mailadress som jag kan kontakta dig på så att jag kan få reda lite mer på exakt vad det är som har hänt, så att jag kan ta itu med just de problem som du har råkat ut för.

Mvh
Åse

Anonym sa...

Låter som du haft lite jobbiga dagar. Skickar en alla-hjärtans-daghälsning i efterskott.

Ser ju ut som om du får personlig service iaf, så jag hoppas att allt löser sig snart. Kanske man skulle skaffa hemsida ändå. Har lite otalt med ett visst annat telefonbolag. ;-)

TRevlig helg!

Karin sa...

Hjärtegrynet! Din man är verkligen en hopplös romantiker ibland! Till din tröst så var min alla hjärtans dag långt mer bedrövlig än din. Influensa är verkligen inget trevligt sällskap! Puss&kram

Hedda sa...

Åse, vilken tur i oturen jag har! Jag som verkligen gillar Tele 2 annars.
Du når mig på hedda[snabel-a]shortcut[punkt]nu.

Em, tack, söta du! Det var ändå en rätt bra kväll. Hur mår du nu? Vilken vecka är du i nu?

Karin, krya på dig, goding!

Anonym sa...

Autogiro, jag säger bara autogiro. Räddar vilken glömsk barnaföderska som helst. Och mig. Det känns till och med som att man slipper betala när man plockar upp räkningen ur kuvertet och istället för inbetalningskort med *host* summa hittar en diskret rad om att "beloppet komer att debiteras ditt konto på förfallodagen".