torsdag 14 februari 2008

My funny Valentine?

Den här Alla Hjärtans-dagen är ett lågvattenmärke vad gäller mys och romantik. Åtminstone för mig.

Någon gång runt Calles födelse missade jag att betala mobilfakturan (jag hade lite annat att göra) och idag av alla dagar väljer Tele2 i sin outgrundliga vishet att stänga av abonnemanget.

Mannen talade om att han skulle äta middag med sin kund, inte med moi. Och han berättade glatt att när hans kollegor frågade vad han skulle ge mig idag, svarade han ”Ge? Jag har ju redan gett henne en son”.

I butiken när jag köpte The Holiday tyckte mannen bakom kassan så synd om mig när jag ensam med barn shoppade romantisk komedi att han bjöd på chokladen jag tänkt trösta mig med. Kan man bli mer patetisk än att dregla över Jude Law på Alla Hjärtans dag?

När jag lyfte upp Calle och försökte pussa honom, kräktes han ned mig. Och han bajsade sig inte upp till skulderbladen, utan faktiskt ända upp till öronen. Ja, dit hade det kommit vid det laget jag fått av honom hans body. Hans nya, vita body.

Men det är faktiskt ändå väldigt mysigt. Jag kan till och med skratta åt det som hänt. Och då har jag inte ens druckit vin. Än.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare! Det där med bebisbajs är inte alltid så najs, vi fick en härlig lös hög på parketten häromkvällen...

Vi har nog ungefär lika mysigt ikväll :-) vi får vara glada att våra män gav oss våra söner :-)

-------------------------------------------- sa...

Så hur hur mycket vin blev det? ;-)
Vera

Hedda sa...

Jag är ju väldigt glad åt min son och skulle inte byta bort honom mot en ask geléhjärtan, direkt.

Vera, det blev två glas när lille C somnat. Mannen, som kom hem seeent, drack nog mer än så.

Frida och Ada sa...

Hedda, sicken dag... Förlåt men man måste skratta lite åt eländet;-)
Jäkla Tele2.
Puss

Anonym sa...

Äh alla hjärtans dag är väl bara kommersiellt trams, eller? Hoppas du njöt av ett riktigt gott vin, och Mr Law är inte så fel att vila ögonen på i brist på annat ;-)

Anonym sa...

Åhhh! kan inte låta bli att skratta kära du :-). Hoppas att du och Jude trots allt hade en mysig kväll. Kramis

/Purvi

Anonym sa...

Kära söta!
Jag tror visst att maken din behöver sig en liten lesson in love, peace & understanding! Man äter inte middag med en jobbkund - jag upprepar JOBBKUND på Alla hjärtans kväll!!!! Man firar den med sina hjärtan - Baby C och ljufvliga lilla hustrun!!!!
Skicka hit honom till Söder så ska vi lära honom lite Valentines vett & etikett...;-)

Puss!
Sis