fredag 1 februari 2008

Little mister sunshine

Vi har haft några bra dagar, jag och C. Vi är väldigt samspelta och lyckas tajma in sömn och mat på ett bra sätt. Och vi myser på dagarna.
Däremot blir C uttråkad med en gång. Babysittern är kul i en kvart. Babygymet i max fem minuter. Mitt knä är kul i tio minuter och så fort jag försöker lägga honom på sängen eller i hans säng börjar han pipa.

I timtal kan han vara en riktig liten gnällunge. Tidigare låg han i spjälsängen och knarrade som en gammal ladugårdsdörr. Han har han suttit i babysittern och gnisslat, legat på amningskudden och gnällgråtit. Som tur är skiner han upp och ler så att man smälter då och då. Även om han blir tokarg helt utan varning går det lätt att locka fram ett leende och lite småsnack. Men det dåliga humöret är mest spridda skurar. Han är verkligen en glad skit för det mesta. Tack och lov.

Vi kan inte förstå vad C får sitt temperament ifrån, jag och mannen. Särskilt inte mannen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

...och det klassiska BabyBjörn-tricket? Man får iallafall 2 händer fria och kan göra någonting, t ex baka bullar :). Men det har du säkert redan testat. Det är inte alla bebisar som gillar den.

Hedda sa...

Jo, jag gick ut med lille C i björnen och han somnade i den och sov i tja,20 minuter. Det var allt han sov under hela dagen ungefär.
Tyvärr kunde jag inte ha den hemma, eftersom det jag pysslade med krävde att jag stod framåtlutad eller hukade.

Anonym sa...

min lillemann har oså sånne dager. Da er det enten babybjörn eller et par timer i vognen som gjelder - da pleier han som regel sovne ordentlig og da sover han mer etterpå også. I min visdom tok jeg på meg et foredrag på et Ivy league universitet neste uke, og dagen etter jeg gjorde det ble jeg syk og lilleman mer oppmerksomhetskrevende enn noensinne. Så takk og lov for babybjörn og PC-kombinasjonen ;-)

Hedda sa...

Frida, föredrag på Ivy League-universitet?!?! Wow! Starkt jobbat! Vad ska du föreläsa om?

Anonym sa...

sikkerhetspolitikk i nordafrika - temaet for min doktorgradsavhandling. :-) Som jeg skal skrive ferdig når mammapermisjonen er over.. hjelp!

Hedda sa...

Coolt! Jag blir mer och mer imponerad! Själv studerade jag internationella relationer, men det blir aldrig någon doktorshatt för mig...
Lycka till!

Anonym sa...

Morsomt sammentreff! Jeg mistenker nok at din jobbhverdag er adskillig mer glamorøs enn min. Heldigvis finnes det en og annen estet også innenfor akademia.. ;-)Uansett er PhD fint å kombinere med baby, iallefall når feltarbeidet er ferdig. Man er så fleksibel, og det er gull verdt.