söndag 30 mars 2008

Night of the Zombie Baby*


Natten till fredagen var vår lilla snälla sovbebis som förbytt. Han vaknade varannan timme nästan natten igenom och ville ha mat. Vid sextiden gick jag och upp och parkerade mig i fåtöljen (där jag och Baby C bodde de första två veckorna, som ni kanske minns, eftersom knodden vägrade ligga på rygg och sova själv) med Judge Judy på tv och godisskålen inom bekvämt räckhåll.

Men i natt som han som vanligt igen. Jag vet inte om det var en fas, magknas eller något annat. Och på dagarna är han förstås sitt vanliga, glada, tokcharmiga jag.

Har vi fått en zombiebaby? Eller kanske en liten varulvsbaby?
En sak är säker, han har lite vampyr i sig. Född på hösten som han är, vrider han sig som greve Dracula när några ynka svaga solstrålar letar sig ner i vagnen.

*Nä, det är inte en människoätande bebis. Det är Baby C:s första portion blåbärspuré.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Läskig bild *s*, men lika glad ser lilla C ut att vara. Tror Melvin är lite vampyr han också, han biter i allt och alla :-)

Anonym sa...

du får vänta & se vilka tänder som växer ned först. Är det hörntänderna, ja då vet du säkert.

/L-J

Septemberflikka sa...

Underbar bild! De kan verkligen konsten att äta med hela kroppen!

Anonym sa...

När min son var 5 månader vaknade han varannan timmer varje natt under 2 veckor. jag var helt slutkörd. Han ammades men vaknade ändå och var ledsen. Tog med honom till BVC och han hade gått ner i vikt. BVC tanten sa att han är säkert superhungrig och blir inte mätt på din mjölk. Vi började då med gröt och han blev en helt annan kille. Åt gröt som en besatt och sov hela nätterna.
Kankse är det så med din mjölk också??
Hoppas det vänder.....

Hedda sa...

Ja, C biter gärna människor - än så länge tandlöst.

L-J, vi väntar med spänning!

September, och han är nybörjare än så länge. Värre lär det bli!

Anonym, du har nog helt rätt. Han är nog mest hungrig. Jag ska fasa ut amningen till morgon och eftermiddag och öka tillägg och smakisar.

Bendel sa...

Sötnos! Skymtar det inte ett leende och ögon som liknar dig väldigt mycket under blåbären?

Anonym sa...

Härlig bild!

Ser fram emot när vår lilla bebis tittar ut och skrattar så där charmigt. :-)

Hedda sa...

Bendel,jo, vi är visst grymt lika, jag och Baby C. Fast han har blivit blondin.

Em, vilken vecka är du i nu?

Anonym sa...

Jag är i v.27, snart 28. De senaste veckorna har flutit på snabbt, men det känns fortfarande som om det är ett bra tag kvar. Den 4 juli är förlossningen beräknad till. J hoppas på ett annat datum, så att han får se Brucan. ;-)

MissyElliot sa...

UNDERBAR BILD!