tisdag 23 december 2008

Eat this, Bree (van den Mälisen)

Oavsett vad en del tror är jag inte någon domestic godess. Jag bakar inte. Jag städar helst inte. Och jag kan varken virka eller sticka.

Men ibland får jag ett ryck. Julefrid eller vad det nu är, idag bakades det pepparkakor. Några traditionella små änglar, men även älgar, kaktusar och pepparkakor formade som Texas. Dels för att jag blir lite julnostalgisk, dels för att fira att en viss man lämnar Vita huset.

Tur att Texas är en tuff stat som kan handskas med honom nu när han återvänder.


Syns det att jag är bra på Tetris?

5 kommentarer:

Anonym sa...

God Jul H!
Må dammråttorna frodas fridfullt undersoffan hela helgen.

Vi testade oxå på att baka pepparkakor men jag blev bara arg (även fast degen var köpt) tillslut sliceade jag bara långa ränder & gjorde ngnslags pepparkaks-grissini som jag sett i ngt trendigt recept. Tyvärr brändes nästan allt för det var så svårt att grädda. No more pepparkaka next year (hoppas jag kommer ihåg, hoppas jag kommer ihåg, hoppas!)

Kramar!!
/L-J

Anonym sa...

Jo, det syns. Vilka fina kakor!!
God Jul och Gott nytt år!
Sara

Anonym sa...

God jul kära du!

Hörs efter ledigheterna. Ja, jag är ju ledig lääänge. Då tittar jag allt förbi. Saknar er!

Kram
Vera & Milo

Anonym sa...

Mycket imponerad!!! Underbara formar och fin mugg.

Här i huset är det maken som bygger och konstruerar peppis-husen. Min jurisdiction är bara granen :-)

GOD JUL! GOD JUL! GOD JUL!

PS Fast jag måste erkänna att jag är med i en "stickningsklubb" (handarbete) här i Mälis med en massa andra morsor. Av Anna B kallas vi självklart för "Desperate H....". What else?

Hedda sa...

LJ dear, även vi fuskade med köpedeg (ja, jag sa ju att jag inte är någon NIgella)och det blev faktiskt bra. Men det var nog mer tur.

Sara, tack!

Vera, det har varit crazy, men nästa år ses jag gärna på barnfria långluncher i city!

Karin, men granen gör du med bravur! Och du är förlåten för stickningsklubben. Jag hoppas att det är som bokklubbar, en ursäkt att dricka vin och prata strunt.

Kram på er!