måndag 8 december 2008

Modemedveten, moi?

Äntligen ökar lusten att klä sig fint igen! Nu när jag rör mig som en vanlig kvinna, inte bara mamma, inser jag att det är härligt att ha fina kläder som ingen kräkts eller kladdat på (det blir inga vilda julfester som soloföretagare). Att det skvalpar och dallrar lite här och var går ju att kamouflera.

Det kan även ha ett visst samband med att jag har mer garderobsutrymme och att jag upptäckt lådor med kläder jag förträngt, men som är fullt användbara.

Ännu finare kommer jag att känna mig när jag hittar andra skodon samt min fön, som är spårlöst försvunnen.


Har ni sett en sån här, typ?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du ser, det har redan dykt upp fördelar med nya lägenheten (mer plats för kläder)!
För min del har flytten, trots allt utrymme, inneburit att min sedan tidigare inte särskilt piffiga klädstil changerat än mer. Den som kikar in genom fönstren kunde t.ex. i dag se mig sitta vid datorn iklädd pyamas och morgonrock fram till lunch. Allt som oftast har jag träningsbrallor. Stundtals jeans och någon sjavig tröja eller skjorta. Allt detta sker med sambons goda minne, han klär också ner sig en del när han är hemma. Men ibland tänker jag ändå att jag ska vara lite snyggt klädd när han kommer hem. Senast det skedde var i torsdags. "Oj, ska du på möte" sa han när han fick syn på mig :-)

Anonym sa...

Och ännu bättre är att man kan använda en massa fina skor nu då snön smält bort igen :-D

Hedda sa...

Eva, du behöver ett kontor inne i stan. Verkligen. Snart kommer du på att det är onödigt att överhuvudtaget kliva upp ur sängen och tillbringar dagarna halvliggandes med laptopen i knät och en kopp te på nattygsbordet.

Blondie, ja! Men de enda skorna jag har hittat är klena italienare som vill ha torra släta stenplattor under sig. Inte grusströsslad våt asfalt.

Anonym sa...

Ha, ha, den risken är nog inte så stor. Jag är mer disciplinerad än sambon när det gäller att gå upp på morgnarna. Och jag åker ju i alla fall in till människobyn då och då, för möten, intervjuer och sånt. Men, vi får väl se om jag får lappsjuka framöver. Hmmm, te ... ja, nu ska jag nog gå ner och fylla på koppen :-)