fredag 26 december 2008

Julefrid…

Julen har hittills varit hyfsat lugn, även om jag hade spänningshuvudvärk och jobbstress in i det sista. Nu befinner vi oss mitt emellan lunchgäster från New York och middagsgäster från Saltis.

Baby C har stolpat iväg med ett öppnat paket finn-crisp, inte helt olikt en pundare med en stulen väska på vinglig jakt undan rättvisan. Mannen lagar mat och dricker julöl. Jag vill helst av allt fly ned i ett varmt bad med min InStyle.

Vännerna från New York, som ska ha barn i mars berättar att de bokat en baby nurse. Jag som precis lärt mig vad en baby mama är (en kvinna som fött barn utan att vara gift med pappan. Salma Hayek är alltså Francois-Henri Pinaults baby mama. Och han är hennes baby papa, antar jag.) lägger nu till ett nytt ord i mitt föräldravokabulär.

En baby nurse är New Yorkbornas moderna version av amma, en kvinna som kommer och hjälper den nyblivna mamman att få koll på livet med baby, att få lite rutiner (hur?!) och tar hand om lilla nykomlingen på nätterna.

Superlyxigt, javisst, men ska man börja jobba efter sex veckor behöver man all sömn man kan få.

2 kommentarer:

Blondie sa...

Så om man lever i synd är man en baby mama...hmmm, får nog skriva under på det då.

Hedda sa...

Haha, det låter väl rätt häftigt? Du är J:s baby mama...