torsdag 4 december 2008

Kaffe och högklackat

Jag har ett kontor. Jag har eget postfack och kaffet står nästan alltid nybryggt i köket. Det finns söta receptionister, som trippar fram till mitt skrivbord på höga klackar och lämnar bud och paket.*

Själv har jag samma Miu Miu-boots för sjunde dagen i rad för att jag inte hittar mina andra stövlar.

*Det är kanske inte häpnadsväckande för de av er som har riktiga jobb, med passerkort och lön den 25 och regelbundet pensionssparande. Men för mig som jobbat med datorn i knät framför tv:n det senaste året är det himmelriket. Fast lite saknar jag mina dagliga tripper till den skyddade, men charmiga, verkstad som Posten vid Fridhemsplan är.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det härligt? Fast vi har klassiska, hederliga, storföretagspostgubbar som kommer med buden. Rätt söta de också. :-)
Så du har börjat jobba heltid nu? Skönt? Läskigt? Kluvet?

Hedda sa...

Njäe, jag jobbar bara 60% ungefär. Fast det innebär ju heltid för en vanlig människa utan eget företag. Pust. Det är sååå härligt att jobba och få dricka varmt kaffe och surfa i princip ostört. Och det är så underbart kul att nästan springa hem för att mötas av en liten parvel som kommer tultande i hallen och ropar "mamma"!

Anonym sa...

ja det låter lite som i himlen!
Lyckliga du :o)

/L-J