måndag 9 mars 2009

будьте здоровы!

På samma vis som Jerry Seinfeld väser fram "Newman" mellan tänderna, morrar jag "dagis".

Nu sitter jag här med den sjuttonde förkylningen sedan årsskiftet - vilket den nogräknade förstås påpekar att det inte rimligtvis kan vara dagis fel eftersom baby C började först i februari. Till er har jag några väl valda ord som inte passar sig på sådana här familjevänliga sidor. Just nu är alla baciller, virus, snörvlingar och hostningar dagis fel.

Mitt immunförsvar är klenare än det amerikanska utrikesdepartementets kunskaper i ryska.

чёрт возьми!*


*"Fy fan" ska det där betyda, men vem vet? Inte the US State Department i alla fall. Och rubriken betyder "prosit"

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det är klart det är dagis fel =)Det är där bacillerna blandas och sprids. Hoppar fram o tillbaks gör de nog också.

E sa...

Åh du måste prata med min liebe man, han älskar det här ämnet, "Sweden is a bloody third country in the winter" som han brukar inleda diskussionen med...

å det inte är ju bara det här med vabbning och avbokade grejjer. En förkyld familj blir ju lite grinig i största allmänhet. Det är ganska oglammigt när maten smakar kartong, man inte sover för att någon hostar, och man ser ut som ett vrak trots 3 krämer i fejjan.

Anonym sa...

Krya på dig :-)

Anonym sa...

Du ska köpa Lactiplus i höslokosten som bättrar på ditt immunförsvar! Efter 5 halsflussar på lika många månader gjorde jag det. Började med dubbeldos och har inte varit sjuk sedan dess! Förutom magsjukor, men de ingår också med dagisbarn!

Bendel sa...

Hej kompis!

Hedda sa...

Emma, tack! Det är så skönt att ha något att skylla på ;-)

Agenten, din käre make har sååå rätt. Snart är det sommar och om inte sol så ialla fall mindre snor...

Eva, tack!

Susanne, jag ska rusa (eller iaf linka) iväg och köpa det med en gång.

Bendel, jasså, ni också? Stackare!

Anonym sa...

Jotack, en vecka på dagis följt av en vecka hemma med 40 graders feber och öroninflammation. Ny runda på dagis och vad kommer att hända nästaq vecka månne?

Anonym sa...

snart är det sommar. då är allt glömt.
jag tänker hårt på det, om & om igen & torkar kräk.
/L-J

Anonym sa...

Usch stackare! Jag riktigt bävar för dagis o alla basilusker. Känns som om hela hösten kommer bli en dimma av vabbande. Krya på er! Kram