måndag 30 mars 2009

Min utsikt i torsdags...


Efter att ha fått nog av snor, snöslask och snålblåst i Stockholm hade jag chansen att byta bot det mot ett par dagars alpluft, god mat, fönstersmyckeshopping och ok då, lite jobb också i Schweiz.

Jag kände själv hur inspirationen sinade och orken tröt, inte minst till roliga blogginlägg, så det var underbart att få chansen att smita iväg och fylla på glamourdosen.

Lunch och lite jobb (ha, ibland älskar jag mitt jobb. Nästan alltid, faktiskt) i Montreux, där jag tog bilderna ovan, middag i Genève och lite tid att gå och glutta i butikerna där under fredagen. Det var skönt att i kristider omge sig med private banking-institut, grandiosa juvelsalonger och Maybachbilar.

Inte för att det förbättrade min egen ekonomiska situation, men det kändes rätt bra. Som om lite av bankpalatsens bladguld gnuggade av sig på mig.

5 kommentarer:

Karin L sa...

Schweiz låter som ett bra avbrott från vardagen!

Kram från Fast-på-kontoret

Hedda sa...

Ja, det var helt underbart! Tänk vad lite miljöombyte kan göra för själen!

Kram!

Anonym sa...

Oh my oh my oh my, jag är inte alls avundsjuk. Inte alls!

...eller lite då...

Stina sa...

Härligt med lite nya vyer! Kan man verkligen behöva, flera gånger om året.

Vera sa...

Det är ett hårt liv du lever, kära du. :-)