tisdag 24 mars 2009

Vabb. Igen

Vad ska jag säga? Det hann gå en vecka innan febern slog till igen, så nu hänger vi här hemma, baby C och jag.

Dagens höjdpunkt so far är bananbrödet enligt Calle och mitt samtal med FK enligt mig. Jag hade nämligen begärt ett par timmar för mycket per dag, vilket jag tyckte att det var bäst att ringa och påpeka. Jag vet, Bandidosbossar får ut miljonbelopp i år och ingen reagerar, men jag vill inte riskera att bli stämplad som bidragsfuskare.

Ingen fara. Ingen hade upptäckt min oavsiktliga dubbelersättning, vilket damen jag talade med tyckte att de borde gjort. "Hur vill du göra nu?" frågar hon. Jag svarade att jag inte visste och det var därför jag ringde. Hon meddelade att en handläggare skulle ta kontakt med mig inom 48 timmar.

Tjena, det löftet känns ju igen.

Eller så skulle jag gjort en Vanja (och massor av finansgubbar innan henne). Det är ju inte kriminellt att vara korkad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Urk, vab suger! Vi får väl se hur många dagar Z får gå på dagis innan det är dags igen...

Och angående Vanja håller jag med Marie Abrahamssons uttalande i svenskan i morse...Vanja borde följa efter Stig Malm.

Ska vi ta ett nytt "rött" försök vid tillfälle? Kanske nästa vecka? Kram J

Anonym sa...

Krya på sig lilla gubben! Håller med, vab är )%¤#%(#=%&.

Vi är uppe i 6 friska dagar, men jag tvivlar på att vi når en hel vecka... Varm kille som gick o la sig tidigt ikväll.

Kramar!