lördag 4 april 2009

Ännu en unge att mobba på dagis

Alltså, kändisar och deras avkomma. Vad är det som gör att de tycker att deras barn ska heta svårt hippieaktiga saker, trettio år efter det att alla andra klivit ur plyschoverallerna, klippt sig och börjat jobba niotillfem på kontor?

Jamie Oliver har mitt i sitt matfrälsarkorståg blivit pappa åt ytterligare en dotter, denna med namn (håll i er) Petal Blossom Rainbow. Vad fan röker karln? Majja - ekologiskt och närodlad, förstås?

Eller har han sett lite för mycket på Teletubbies?

PS Om jag låter bitter beror det på att jag är jätteirriterad över mina aftösa blåsor i munnen, som just nu attackerar tungans undersida. Jag lever på glass och vatten. Det är iofs en bra bantningskur, men kul är det (eller jag ) inte.

4 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Helt plötsligt framstår ju inte Herngrens ena barn Noa Månfare så konstigt...

Anonym sa...

Konsten att bli av med babykilorna= skola in på dagis.

/L-J

blondie sa...

Inget ont som inte för något gott med sig. Min senaste maginfluensa gjorde att vågen rasade med 3,5 kg. Jag är nu äntligen nere på den vikt jag hade då jag blev gravid...

Lisa sa...

åh stackars dig som också får afteblåsor. jag har haft dom av och till hela mitt liv.
mina tips är
Kenacort -dyr liten tub med kortison för afteblåsor att ta på inför natten och lite när du vill på blåsan, gör att de läker fortare och liksom lägger sig som en hinna på det onda. bäst att ta efter du har ätit så får det sitta en stund.

Corsodyl munskölj eller gel, skölj eller borsta med på kvällen och sen zendium tandkräm på morgonen.
tänderna kan få lite brunbeläggning men det kan tandhygienisten ta bort vid den årliga skurningen, fastnar ofta i groparna på kindtänderna. men vansinnigt effektiv på att läka ondaste blåsorna vid regelbunden användning.
Klorhexidin funkar likadant som corsodyl, båda finns på apoteket.

Zendium tandkräm, ett måste för oss med aftebesvär, andvänd endast den här tandkrämen, den innehåller ett snällare skummedel som inte tar bort det skyddande proteinlagret på slemhinnan vilket behövs för att vara motståndskraftig mot blåsor,

jag har testat andra grejer som sägs funka mot afte som aloevera gel (aloclair tror jag det heter, på apoteket) och annat men tycker de är verkninglösa och inte värda besväret.

en huskur, drick mycket vatten så du inte är uttorkad och ät mycket frukt för c-vitaminen skull.
Kosttillskott som Longovital(finns på hälsokostaffärer) ska hjälpa också så det brukar jag äta också.
undvik starksprit och het/stark mat vilket för mig åtminstone brukar förvärra det hela.

så, det var nog det hela. hoppas det hjälper för dig med. blåsor i munnen önskar jag ingen!

kraaam
Lisa