tisdag 7 april 2009

Gissa vem jag är arg på?

Jag hatar försäkringskassan med ett mörkt, pyrande vrede. Varför ska jag varje gång jag kommit till punkt 3 - begäran om utbetalning av tillfällig föräldrapenning - ange Calles dagis (med TELEFONNUMMER!Ni har redan fått in ett underskrivet, stämplat och daterat dokument från dem), att jag bor med hans far, faderns personnummer, mina ordinarie arbetstimmar och om jag tänkt söka föräldrapenning i anslutning till perioden. Hur mycket tror ni har förändrats på sju dagar? Ni har för i helvete all info redan, ge sjutton i att trakassera mig!

Kan man DO-anmäla myndigheter för hets mot folkgrupp, alltså föräldrar?

7 kommentarer:

Karin L sa...

:-) :-) :-)
Känner igen din vrede...
Men så här är det bara. Har under alla 8 åren alltid skrivit i samma uppgifter om och om igen. Jag tror faktiskt mina jobbuppgifter "fastnade" nån gång och stod kvar, men de skrev fel telefonnummer. Och DET gick inte att få dem att ändra...
Hahahahahahaha.
Gissa förresten hur många miljoner deras kassa datastystem har kostat??
Ödsla ingen energi på FK (förutom det du måste), de är inte värda det.
/Kram från Resignerat-i-förorten

Hedda sa...

Kloka Karin,
du har rätt. Hade jag haft energi och ork hade jag sökt skadestånd (ja, för mina fem månaders väntan, inte för att behöva fylla i dagistelefonnumret), men frågan är om det är värt det. Istället ska jag försöka tygla rättshaveristen i mig och istället göra roligare saker.

MO sa...

Vi är många som är förbaskade på det nya sjuka sjuksystemet och FK!

http://resurs.ning.com/

Anonym sa...

fast samtidigt... det är faktiskt inte okej!
Och om ingen protesterar så ändras inget- utan förblir detsamma. Det är 17 inte ok att jag måste fylla i en komplicerad vända med inkomst papper varje gång jag vabbar bara för att jag är egen. Nu är jag inne på 3e vändan vabb & är redan utbränd av pappers tramset. Deras taktik är att trötta ut en så mkt att man inte ska orka klaga/anmäla.

/L-J

Vera sa...

Jag undrar: vad är poängen med alla deras tjusiga datasystem om man ändå måste göra om allt manuellt??

Själv har jag glömt att anmäla senaste två vabben, får se hur det går i efterhand.

Kram!!

Jenny Palm sa...

Alla som hatar FK anser jag numera som mina bästa vänner. Det finns ingen hejd på det. Jag ställde frågan: Hur många dagar tar det att få VAB-pengar från det att ni fått in ALLLLLLLT som ni ska ha? Tre dagar blir svaret. När jag inte fått pengar efter en vecka ringer jag igen, pratar med ny tant, ställer exakt samma fråga och får svaret: Sex veckor.
???

Hedda sa...

Vera, ja, någonstans sitter det SAP-konsulter och skrattar.

Jenny, men jag fattar inte hur de ä funtade? Har de inga regler eller hittar de bara på allt eftersom? Jag får alla papper i dubbla uppsättningar, med en veckas fördröjning. Och FK undrar var alla pengar tar vägen.