tisdag 28 april 2009

Livet är svart och vitt och lite marinblått

Jag är långsam nog som det är på morgonen och att ha en liten gnällspik fastlimmad vid fotknölarna gör mig inte snabbare direkt. Min morgonrutin (duscha, sminka mig, äta frukost och välja ur min stoooora garderob) tar sådär en timme i vanliga fall. När det är min tur att lämna tar samma rutin drygt två timmar och då är ändå baby C utfordrad av hans far, the international businessman.

45 minuter sen kom jag äntligen till dagis, släpade mig själv, datorväskan, stora Pradaväskan (obetydligt mindre och lättare än datorväskan) och en påse med kläder som jag köpt men skulle byta (att baby C har ett huvud större än de flesta tvååringar hade jag ju ingen aning om) på bussen. När jag väl knökat mig av bussen upptäckte jag att jag saknade påsen. Den fortsatte glatt vidare mot Stora Essingen. Jag tror att jag svor på fem olika språk.

Så det hela är lite suddigt, men i affekt kan jag ha shoppat denna vackra festkappa (med knallrosa sidenfoder) från Anna Holtblad. Jag kan ha gjort det. Men svartvit är ju sååå rätt och jag är ju channeling Coco Chanel för det mest ändå. Och att kappan i själva verket är mörkt marinblå och vit är det ju ingen som tänker på.


Jag hoppas att inte mannen läser det här.

8 kommentarer:

Alison sa...

Attans! Men du kollar väl med SL:s hittegodsavdelning?

(Och nej, du behöver inte lämna tillbaka kappan om du hittar påsen.)

Hedda sa...

Jag ringde förstås bums till hittegodset och berättade på vilken buss jag glömt det, men i effiktiviseringens och privatiseringens tidevarv tillhör hittegods och busstrafiken olika bolag och de praktiskt taget gäspade i örat på mig och sa att jag skulle kika in tidigast om två dagar.

Vera sa...

Du förtjänar den.

ulrika sa...

aaaahh så fin! har snöat in på en kort kjol i liknande möster från anna H! å så snygg du ska bli. tråkigt med påsen, men vem vet, den kanske dyker upp!

Hedda sa...

V, tack!

U, jag stod och höll i kjolen - den var så snygg på - men nä, där tog pengarna slut. Och mina ben var lite väl medelålders utan tjocka strumpor till...

Apan sa...

Vilken snygg kappa. Knallrosa sidenfoder, det låter något det. Jag hoppas verkligen du återfår din påse. Kram!

Anonym sa...

Så fin, så fin. Her blir magen større for hver dag, så de eneste investeringene er i klær laget av billig strech... hehe. Derimot spares det til en Chanel shopper som kan fungere som en visuell 'balanse' til den store magen. Hm.

Du er definitivt en glamomama! Føler meg mer som en slummy mummy, satser på at ting tar seg opp når baby nr 2 kommer...!! ;-)

Anonym sa...

Å, den är helt underbar! Då var det än en gång bevisat att jag måste börja ta min shopping på större allvar och lägga ner "rycka-fem-klänningar-på-hm-som-jag-inte-orkar-prova-och-sen-glömmer-lämna-tillbaka-men-aldrig-använder"-grejen.
Det blir ju inte precis billigare i längden, bara fulare...
Njut av kappan, den är fantastisk!

(Och nästa gång kommer jag till sthlm utan barn, med shoppingkassa, och räknar med att du har försett mig med shoppingkarta alternativt personligt sällskap... :-))