måndag 4 januari 2010

De 101 mandarinerna och lillebror

Så har vi hunnit en bit in på det nya året. C har fått precis lagom många fina julklappar att leka med, vi kollar lite på Disneyfilmer (favoriter är Bambi, Nalle Puh och de 101 dalmatinerna, som C inte riktigt kan säga än) när andan faller på - även om C inte tittar aktivt i mer än tio minuter - och så spelar vi Ballongjakten. (Spelet är visst så kul att C väckte mig kl 06.00 i lördags och ropade glatt "ballong! Ballong!".)


Och så får C ett syskon i sommar. Kön okänt, men han vill ha en lillebror som ska heta Tågbana (bra och unisex). Eller Bambi (dito, plus internationellt gångbart)

Jag är i v 17 och mår bra, även om samma otäcka åksjukeillamående jag hade med C hängde med i drygt sex veckor. Magen är större än den var med C samma tidpunkt, men betydligt dallrigare. Tids nog blir det nog en fin kula, även om jag inte tänker gå upp 25 kilo igen. Det känns oerhört roligt och spännande och lite skrämmande.

Frågan är om jag ska fortsätta blogga här, återuppliva Skönheten och odjuret i magen eller helt enkelt starta en ny blogg. Vad tycker ni?

23 kommentarer:

En Barnfri Kvinna sa...

Grattis, vad kul.
Tycker absolut du ska fortsätta blogga här

Septemberflikka sa...

Åh, grattis vad roligt! :-) Jag är säker på att du får en sån där fin kula som sist.

kram
Petra

Alison sa...

Men OJ! Grattis! Och även till lille C som får den finaste av gåvor - en livslång lekkamrat!

Kram på dig och magen!

Ulrika sa...

GRATTIS!!! Vad kul! Hoppas att du får må bra. Något av de första två alternativen tycker jag. Fast jag lär läsa vad du än väljer. :)

Kram Ulrika

Hedda sa...

Tack! Då ska jag hålla mig kvar. Och håll i hattarna, det blir mycket mer klädnoja, förlossningsfunderingar och graviditetskrämpor framöver.

k sa...

Grattis! Så roligt! Ser fram emot att följa dina tankar och strapatser under våren!

Frida sa...

woho, grattis! jag kommer följa dina nojor och krämpor med spänning!

Maria Soxbo sa...

Åh, stort grattis! Och fortsätt här, bekvämt för mig som slipper rodda om i rss-läsaren... *ego*

Stor kram!

Helena/LipGloss Bitch sa...

Vad roligt! Jättegrattis!

Karin L sa...

Bara ATT du fortsätter så är jag nöjd!!!! :-) :-)
SÅ skoj med lillesyskon.
Kram

Liv-Jenny sa...

Supergrattis igen :o). Ta hand om dig!
Kramar!

En Mölnbobos Liv sa...

Stort Grattis till syskonet på väg!! Klart du skall fortsätta blogga, byter du ställe får du meddela här. Vill också ha en liten, vi kämpar på här så får vi se om det ger något resultat.

God fortsättning

Apan sa...

Fina fina Hedda!

Jag är så glad för er skull. Det ska bli så roligt att följa din resa till tvåbarnsmammalivet.

Hoppas det är ok att jag länkar till dig. Säg till annars så tar jag bort den. Kram!

blondie sa...

Så kul att få följas åt igen. Instämmer med de övriga att du gärna får fortsätta i befintlig blogg. Har blivit en angenäm vana att läsa på befintlig :-)

Och denna gången struntar vi i 25+. Och om olyckan skulle vara framme så kommer vi att gå ner dem ännu en gång!

Eva sa...

Grattis igen :-) Jag håller med om att det verkar smidigast att fortsätta blogga här. Du kommer ju att fortsätta vara Mamavaganza, så blogga du på om lilla odjuret, store C och allt annat som bubblar i livet.

Anonym sa...

GRATTIS! Vad roligt! Kikar in i din blogg då och då, så hoppas du stannar kvar här. Hälsar Ebbelina, känd från FL ;-)

ulrika sa...

stort grattis hedda! vad underbart att du är gravid igen. bambi kan vara lättare i övriga europa än tågbana, så jag röstar för det! många kramar från ulrika

Fru J sa...

Jag gratulerar stort & citerar Frida då jag med glädje kommer följa dina nojor och krämpor med spänning.

Asta sa...

Grattis!

Jag har följt både din bröllopsblogg, gravidblogg och mammablogg som anonym läsare med stor behållning.

Nu är jag själv just i v17 med min första lilla groda, så jag kommer fortsätta följa dig med nyväckt intresse :-)

Hedda sa...

Åh, tack än en gång för alla lyckönskningar och glada tillrop!
Och så roligt att ha andra gravida att utbyta erfarenheter med.
Om det råkar bli lite tyst en dag eller två beror det på att jag ska flytta med jobbet. Det kan bli kaos. Men det blir nog bra till slut - som med mycket annat!

Anonym sa...

Gratulerar :-)

Jag har funderat ett tag på om det var så det stod till med dig efter ett par statusuppdateringar på facebook. Härligt att så var fallet!

Själv verkar jag gå upp 25 kilo den här gången, jämfört med 10 kilo förra gången. Yey...

Saftiga 15 kilo plus sitter på min kropp redan i vecka 29. Men allt löser sig nog så småningom ;-)

/Emma

Mimmi sa...

Grattis till lilltvåan. Jag följer dig vartän du hamnar. Kram från Hbg.

Anonym sa...

Grattis till nr två! Jag tänkte faktiskt på dig häromdagen och undrade om det var på gång. Så ofta som vi ses är jag nog synsk. ;-)

Jag väntar också nr 2 och klarar mig förhoppningsvis under 25 kg den här gången. Än så länge är det +15 och bäbis ska komma 22 februari är det tänkt.

kramar!

/Inger