söndag 17 januari 2010

Inte riktigt lika strålande

Såhär i vecka nitton kan jag konstatera att både hår och hud mådde bättre förra gången. Hyn ä rok, men jag saknar sannerligen mitt hårsvall från förra gången. Att kvinnor i det välsignade tillståndet inte tappar hår är lögn. Jag fäller precis lika mycket (okej då, inte direkt mycket) som vanligt.

En kvinna som alltid strålar är Monica Bellucci. Den 45-åriga skönheten väntar sitt andra barn i vår med Vincent Cassel. Så här snygg var hon förra graviditeten:

9 kommentarer:

Septemberflikka sa...

Ja, det där med att man inte tappar hår är tokljug. Jag tappade lika mycket när jag var gravid som annars. Tror dock att du är fin även om du skulle ha några få hårstrån mindre.

kram

Hedda sa...

Tack, fina! Förra gången släppte inte ett hårstrå på sådär 1,5 år (sedan rasade ju iofs allt). Nu är det ingen skillnad alls.

Sara, Elvis och Love sa...

Vad roligt att C ska bli storebror! Sen kan jag avslöja att det är mycket som inte är som förra gången.. ;-)

Kram

Karin sa...

Jag har väntat i 30 veckor på det där snygga, svallande håret som utlovats. Istället fäller jag värre än en labrador. Hmpf!

Eva sa...

I början av graviditeten tappade jag _betydligt_ mer hår än vanligt. Nu verkar det hålla sig bättre på plats. Hyn däremot har blivit bättre, framför allt på kroppen, jag är betydligt mindre torr än vanligt. K stryker mig då och då över huden och säger förundrat "du är liksom så slät" :-D

Med eller utan hår är jag övertygad om att du är lika vacker som alltid :-)

Vera sa...

Du är alltid fin, söta du. Och den där Monica Bellucci, hon är bara retuscherad.

KRam!

Hedda sa...

Karin, visst är det orättvist?

Eva, hahaha, det är ju väldigt rart!

Vera, tack sötnos! Och tyvärr, min f d kollega som träffade henne sa att hon var ännu vackrare (och kurvigare) i verkligheten...

Unknown sa...

25 kg + och du var ändå tokvacker sist! Några hårstrån hit eller dit, det är inte hur man ser ut, utan vad man gör med sitt utseende som räknas. Skönt att höra att du mår bättre. Kram

Stina sa...

Jag tyckte väl att det var ett litet put där igår, men jag vågade förstås inte fråga. Ett stoooort grattis!