söndag 14 september 2008

Haute couture på parketten

Jag har blivit galen. Inte sådär att jag hör röster mitt i natten och smider planer på världsherravälde (moahahahaha), men ändå.

Det enda jag kan tänka på nu är inredning. Moi. Jag som tycker att ELLE Interiör är den minst intressanta av ELLE-publikationerna (sorry Svante & co), som inte varit på Ikea sedan baby C kom (och det var mest för att han kom och vi behövde 400 frottélappar som vi åkte dit) och möblerar aldrig om hemma.

Nu sitter jag klistrad vid inredningstidningarna, letar möbler - inte smycken - på Lauritz.com och har blivit besatt av Marni - och nu menar jag mattor, inte mode.

Tyvärr är de snygga mattorna om möjligt ännu dyrare än kläderna.


Favoritmattan...
Just det, bilden är lånad från snygga designerbloggen Meyer Lavigne

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jepp, mattor är svindyra. Jag blev så lycklig när jag hittade en snygg, stor svart matta på IKEA för nästan inga pengar alls. De brukar ju alltid kosta fyrsiffrigt.

Hedda sa...

Ähum, vågar jag nämna att mattorna jag kollar på har fem siffror i rad... Det kommer inte att bli någon Marnimatta i vårt hem, det är bara att inse.

Anonym sa...

Jag tycker det är jättekul med inredning och det är något visst med att inreda ett nytt hem. Plötsligt ser ens möbler både gamla och trista ut och man vill helst byta ut alltihop. Vi har handlat en del på Mio och Svenska Hem. Strået vassare än IKEA, men ändå inte svindyrt.

Septemberflikka sa...

Hjälp, vilken fin matta! Jag var också helt besatt av inredningstidningar ett tag när vi byggde. Men jag överdoserade och kan knappt läsa en idag...haha...
Kul att få inreda i nya lyan. När är inflyttning?

Hedda sa...

em, bra tips! Jag har skickat efter kataloger och ska tillbringa hela oktober med att leta soffor och hyllor och

September, visst är den fin! Och dyrare än en Bugga per kvadratmeter.
Vi flyttar in i mitten av november. Just nu måste vi plocka undan inför plåtning av vår lägenhet. Inte så kul.