söndag 21 september 2008

Tryck på mina knappar, baby

Jo, jag visste ju när vi skulle få barn att det var ajöss till vinstinna kvällar på krogen, min midja och all form av spontanitet – åtminstone under några års tid.

Men att jag skulle kämpa i timmar med tryckknappar, det hade jag inte räknat med. Morgon och kväll brottas jag med en liten parvel i pyjamas. Och mitt på dagen, om han har body på sig. Baby C vrider sig som en mask och jag försöker få ihop hundra par små metallbitar i fåniga konstruktioner. Och när jag väl lyckas inser jag att någonstans har jag knäppt fel och det glappar betänkligt i grenen...

Nu jäklar är det snart slut på det. När vi går över till tvådelad pyjamas och skippar bodies helt blir livet betydligt enklare.

5 kommentarer:

Alison sa...

Haha måste erkänna att den lite tunnare pyjamasen som Frank fick av er gav mig lite huvudbry inatt. Knäppningen vid grenen påminde om avancerad origami. Men när jag väl fattade så var han verkligen superfin i den. Och aaaah, den är så galet mjuk, man vill gosa med honom ännu mer nu. Ekologisk kvalitetsbomull är uppenbarligen bra för bebisar på flera sätt. :)

Tack igen!

Anonym sa...

Ekologisk bomull är faktiskt mjukare än vanlig bomull - längre och bättre fibrer.
//S, som jobbar med ekologiska barnkläder och bara inte kunde låta bli...

Hedda sa...

ali, åh, vad kul att den passade! Ja, ekobomull är så mjuk och skön på alla sätt.

li'l sis, ooh, berätta mer! Gör lite reklam om var man kan hitta bra ekologiska barnkläder här i Sverige!

Anonym sa...

Hahaha, syrran, du kommer aldrig att kunna släppa det där jobbet! :-)

Japp Hedda - mycket enklare med tvådelat! Men lite kallare om magen när man är en skruttbebis, så K får vänta nån månad till, tyvärr..

(Och nu finns det lite nytt på bloggen igen, sent omsider)

Hedda sa...

bigsis, välkommen tillbaka!
Baby C vägrar helt att ha täcke på sig, så en hel pyjamas är inte dumt ändå.