söndag 7 september 2008

Visningen inställd

Det blev inga lägenhetsvisningar idag. Detta typiskt stockholmska söndagsnöje (nåja) ska vi förhoppningsvis slippa i några år nu – vi har nämligen shoppat lägenhet!

Märkligt nog våndades jag mer över inköpet av min Chanelväska och tillbringade mer tid med att klappa dess bebisstjärtmjuka läder än att kolla kontakter och köksutrustning i nya lyan. Det är verkligen så att beslutstiden står i direkt motsats till inköpssumman.

Det bidde hundra småbarnsfamiljanpassade kvadratmeter i barnvagns- och rullatorvänligt nyfunkishus på Gärdet. I lägenheten finns ett stort kök med fransk balkong, en (mobil) köksö som man kan nonchalant luta sig mot, mikro att värma välling i, ett rum åt oss, ett åt baby C och ett åt mormor eller andra långväga gäster.

Samt ett härligt badrum med badkar åt mamma, dusch åt pappa samt rejäl skötplats åt baby C ovanpå tvättmaskin och torktumlare. Dessutom har det bott en barnfamilj där så alla lådor har haspar. Vilket innebär att du slipper skruva, älskling.

Kort sagt, så jäkla mycket familjeorienterad förortsidyll man kan hitta innanför tullarna.

Och Agenten, dagis är hela 50 meter bort…


Vid närmare inspektion ser köksön inte så lutbar ut. Inte om man druckit mer än en av mannens martinis eller är 75 cm lång med taskig balans.

25 kommentarer:

Anonym sa...

storartat! GRATTIS!/L-J

Anonym sa...

Åh vad underbart! Köket ser ju optimalt ut. Stort grattis!! Kram
P

Anonym sa...

Ser jättefint ut! Vad kul att ni äntligen hittat en lägenhet med lite mer plats. Själv vet jag inte hur det skulle gått med bebis i vår 2:a i Linné. Jag är himla glad över våra stora ytor och, inte att förglömma, garderober. När flyttar ni?

Anonym sa...

Grattis!!!! Vad skönt att ni slagit till. Låter som att alla era önskemål är uppfyllda.
Men vad ska ni nu göra på söndagarna?? :-)

Anonym sa...

PS.
Mer bilder på lägenheten till folket - vi suktar!!!
/Bostadsnörden

Hedda sa...

Tackar tackar!

Em, det känns skönt att lämna en tvåa för en fyra! Vi flyttar i mitten av september.

Karin, vi hade iofs velat ha ett badrum till, om man ska vara riktigt petig. Vi kommer nog tillbringa söndagarna framöver med att packa ned och packa upp, men någongång i mars kanske vi är klara och kan söndagsspatsera runt Djurgården...

Hedda sa...

Karin, ska skaka fram lite bilder. Och dig kanske man t o m får fresta med en planlösning?

Anonym sa...

Grattis! Vad kul :-)
Jag tror att Gärdet kommer att bli perfekt för er – nära stan men ändå relativt grönt och lugnt.
Jag vill också se fler bilder och planlösningen förstås :-)

Unknown sa...

Å jättestort grattis!!! Vad skönt att det äntligen är klart! Å, jag är verkligen så glad för er skull! Och redan i mitten på september?! Det var ord och inga visor. Låt ingen tid förspillas! /Linda

Hedda sa...

Gaaaah, snacka om freudiansk felskrivning. November, mitten av november givetvis.

Anonym sa...

Skönt att se att du inte blev någon förortsMamavaganza.

Bendel sa...

Vad perfekt det låter! Sjyst kök!Gärdet är fint särskilt de husen jag tror att ni flyttar till. Och om du mot förmodan drabbas av nostalgi är det bara en kort stund på 4:ans buss till en promenad efter Norr Mälarstrand eller liknande.

Bendel sa...

Stort grattis, glömde jag säga!

Hedda sa...

Anna, jag är inte redo för livet utanför tullarna. Och det lär nog dröja...

Bendel, ja, vi måste ju ha ett bra, stort kök - med riktig utsugsfläkt, hurra! Nu slipper brandlarmet gå varje gång mannen steker entrecôte. Jag tar 1:an utanför porten till er på holmen!

Bendel sa...

Jag säger det, din man och jag gillar samma sorts mat. 1an utanför porten, ännu bättre!

Hedda sa...

Bendel, ja, vi gillar visst att ha bussar utanför fönstret. Just nu vaknar vi varje kvart från sextiden på morgonen av 69:ans brummande.

Polly sa...

Grattis, ser härligt ut!

Anonym sa...

Wow, vilken lyx!!! Blir riktigt avundsjuk. Nästa lägenhet blir ett nybygge, lätt! Ingen renovering, ljuva dröm... Du är allt listig, du!

Hedda sa...

Polly, tack!

Big sis, jag och mannen har båda tummen mitt i handen och kan inte komma överens om något i inredningsväg.

Att renovera en lägenhet hade tagit oss sådär sju år - och det är lågt räknat.

Elin sa...

50 meter! Säg att du tänkte på mig när du såg dagisskylten!

Om du blir nära 1:ans buss så får du kanske nära till Gittan&Co som är en trevlig restaurang/bistro, den ligger där vid tunnelbanan. Och så är det en bra HurryCurry nere vid frihamnen (bättre än den i stan)

och luncherna på tennisklubben ej att förglömma!

(ja jag har jobbat högst upp på gärdet...)

Anonym sa...

Stort grattis, kära du! Ser superfin och ja ja ja, planlösning! :-D

Kramisar!

Hedda sa...

Agenten, you know it! Nu återstår bara att fixa in killen på dagiset. Några tips? Kan man gråta sig in?

Tack för lunchtips. Det har hänt saker sedan jag jobbade i Frihamnen och det bara fanns ett suspekt hamnfik.

Vera, tack! Planlösning finns dock i min dator hemma, så det dröjer lite...

Elin sa...

ja att gråta sig in hjälper. Ju högre man skriker dessto större chans har man att välja dagis. Tjata blir ditt nya mantra, Den som sitter tyst i hörnet får dagiset längst bort. Tragiskt men sant!

Anonym sa...

Stort grattis! Vad härligt med större. Vi har lika stort som ni får det, det är perfekt att ha ett gästrum (ev framtida barnrum åt syskon)

Hoppas ni mår bra i övrigt. Jag hinner knappt läsa bloggar och på måndag börjar jag jobba, blir helt stressad när jag ser alla olästa inlägg *S*

Anonym sa...

Det ser underbart ut Hedda! Köket ser ut att vara lika stort som hela min lägenhet. Snyggt OCH praktiskt. Sånt blir man ju salig av. Grattis, grattis vännen!