lördag 6 september 2008

Är det något i vattnet i Alaska?

Jag fattar inte Sarah Palin. Jag har precis offrat en tupplur (baby C snusar sött) för att lyssna på hennes tal på Youtube.

Hon är charmig och vältalig, visst.
Men under ytan vilar något hårt, obevekligt och obehagligt. Jag misstänker att hon är replikant eller terminator eller något annat omänskligt under det släta huden. Fem barn? Guvernör? 44 år?
Hon är i alla fall typiskt dubbelmoraligt republikan.

Och hur i helsicke orkar man kandidera för vicepresident med en baby född ’08?
Jag har en ’07:a och kan inte ens tänka mig att vara suppleant i bostadsrättsföreningen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

En baby med speciella behov dessutom, bebisen föddes ju med Downs. Hur tänker man då? Och den gravida sjuttonåringen, hade inte hon behövt morsan nu?
Och så fick jag skit för att jag gick tillbaka på halvtid när Betty var fem månader, på ett vanligt kneg. Fnys. Kvinnan är läskig, tokig och kommer att ångra sig nåt förfärligt.
Men gud kanska har pratat med henne, han verkar ju ständigt säga det republikanerna vill höra.
"Avskaffa aborträtten, hindra gaypar från att gifta sig, samtidigt som ni bombar några hundratusen kvinnor och barn från jordens yta och överger era egna telningar." Charmig snubbe.

Hedda sa...

Ja, hon är märklig. Och hur ska hon på ett övertygande sätt propagera för avhållsamhet när hon inte ens lyckas med sin egen dotter?

Samtidigt så är jag glad att en kvinna kandiderar för en sådan toppost, om inte annat för att belysa svårigheterna med att vara mamma och yrkeskvinna.

Jag började ju jobba när baby C var tre månader, men hemifrån, vilket ju är kvinnans plats och alltså ok.

Anonym sa...

Om man hade kunnat lita på att amerikanerna hade ett förnuft och att de tog det till fånga, då hade Palin varit den ultimata spiken i kistan för republikanerna det här valet. Att döma av reaktionerna på hennes tal så tycks det ju tyvärr snarare som att de susat förbi Obama.
Ur led är Amerikat ...

Unknown sa...

Jag säger som Niklas Ekdal: Hade Mc Cain valt "en helt vanlig farsa"? Aldrig i livet! Visst är det viktigt att också kvinnor får toppjobb men jag föredrar när det sker på deras meriter och inte - som i det här fallet - helt uppenbart på grund av kön.