måndag 26 maj 2008

Meanwhile, back in the real world

I början, när jag praktiskt taget bodde i min härliga amningsfåtölj såg jag riktigt dåliga amerikanska tv-program under dygnets alla timmar.

Nu sitter jag och ammar eller ger tillägg i fåtöljen en gång om dagen, vid femtiden på eftermiddagen. Och jag har blivit beroende av min five o’clock fix av the Hills, en kvasidokusåpa som utspelar sig i Los Angeles med en handfull självcentrerade, föräldrasponsrade kids med toppjobb, perfekta kroppar och samtalsämnen djupa som vattenpölar.

Idag sa Lauren, en av huvudsrollsinnehavarna, till sin allra, allra bästa väninna (innan väninnan hånglade med Laurens pojkvän):
“I love you so much I’m having carbs on your birthday”.

Det säger liksom allt.


Är det en doughnut jag skådar? Kom till mamma!

8 kommentarer:

Anonym sa...

härligt. Jag loggade nyss in på en webb-sajt för ett svenskt klädmärke för att beställa en jacka då jag plötsligt läser bildtexten: Modellen har strl XS och är 170 cm lång & väger 50 kg. Ett snabbt kalkylerande gav resultatet 17 i BMI. Vid 19 börjar undervikt. Det är inte TV, det är inte tårta ens på bröllopsdagen!

Det blev ingen jacka.
//L-J

Anonym sa...

Elsket også the hills når jeg startet opp med ammingen. Spencer er kansje verdens minst sympatiske menneske. Love it!

I dag, nesten 6 mnd etter lillemann kom til verden og etter måneder med diett og jogging, fikk jeg spm om når jeg skulle føde nestemann. Jeg er IKKE gravid og har en helt normal BMI. Nå sitter jeg og 'koser meg' med spinat, tofu og tårer i halsen.

Hedda sa...

Det är ju helt galet, om inte alls ovanligt.
Bra att du inte köpte den. Var det ett företag som börjar på H och slutar på M?

Anonym sa...

Neida, det var en liten butikk her i fagre New Jersey. Nå blir det hardslanking frem til sommeren a la the hills. Men det er først og fremst slappe magemuskler som er 'problemet' her, så jeg vet egentlig ikke hva jeg kan gjøre for at det skal bli bedre. Nå er jeg nokså oppgitt og lei meg, iallefall. :-(

Anonym sa...

aha, ser akkurat at det ikke var min kommentar du svarte på. *logger meg stille ut*..

Hedda sa...

Haha, anonyma norska, det gör ingenting! Jag skrev svar utan att se att du också hade skrivit ett inlägg.

Slappa magmuskler känner jag igen... Ska ta tag i det imorgon. Kanske.
Hur gick din föreläsning, förresten? Och planerar ni för nästa barn?
Haha, tofu och tårar är en rar kombination.

Hedda sa...

Och Spencer, don't get me started! Han måste verkligen få hatbrev.

Anonym sa...

Forelesningen gikk bra. :-) Vi setter nok i gang med ny runde til påske 2009. Men først skal min doktorgrad bli ferdig... og jeg skal ha et år som gjesteforsker her i USA. Gleder meg.

Jeg vet ikke hva som er mest irriterende ang Spencer - det han sier eller måten han sier det på. Kombinasjonen er iallefall helt uslåelig..