söndag 4 maj 2008

Min son golvmop(s)en

Baby C befinner sig i förstadiet till kryperiet- ålandet. Eller snarare ålning medelst hasning, som den militära grenen av släkten uttrycker det.

Helst står C på alla fyra och gungar, men mer än så blir det inte än. Så nu ligger han på mage, tar spjärn med ena benet och rör sig förvånansvärt snabbt över golvet. Jag i min nära medelålderslekamen hukar efter och försöker hinna plocka upp dammtussar, dagstidningar och en och annan nöt, som kilat in sig i golvplankorna. Ibland kommer han fram och gnager lite på mina Rouge Noir-målade naglar. Det är som att ha en liten, knubbig, skär hundvalp.

Nu tänkte jag sy fast en sån här på baby C:s bodys så får den lille motion och jag ett blänkande köksgolv utan ryggskott:

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gulle er!

Njut sa lange det varar, snart springer du efter honom an mer som varsta trimmade maratonloparen och ropar "nej nej alskling!" konstant. Och nej, inte till M...

Stor kram, hoppas allt ar val med er!

Hedda sa...

Haha, underbart! Det känns mycket bättre nu. Eeh.

Hur har ni det i värmen! Kom hem snart, måste få min V&M-dos snart!

Kraam!

Anonym sa...

Det finns fler som har kommit på tanken: http://sailingkiwi.typepad.com/photos/oriental_pictures/babymop.html
:-)

Anonym sa...

Ha ha, bra idé eftersom John vägrar börja krypa utan fortsätter med hasning/crawling. Det jobbigaste är när det är 1) kräk 2) hasning i just den ordningsföljden då golvet poleras med grötspya. Och detta händer ganska ofta eftersom hasning tydligen trycker på magen. Vi har precis lagt heltäckande sisalmatta i hans rum (sinnessjukt jag vet) och nu är det 1) kräk 2) has 3) skrubbsår på magen och fartrand av kräk i matta som ej går bort.
vi kan väl ta en kaffe någon dag! kram ulla

Anonym sa...

Saknar er oxa!! Stor kram o blot puss (M's favorit just nu, helst tungvariant kors i taket!) fran Milo o mig!

Hedda sa...

eva, hahahha, men har de sökt patent på lilla dammtussen?

Ulla, va, kryper de inte efter typ två veckors plågsamt hasande? Nähä.
Siselmatta låter snyggt men snart blir det kräksurt och kritmålat, mark my words.
Ja, kaffe med småkillar snart och eventuellt de stora också!

Vera, C är också en hejare på blöta pussar avec tunga. Men rart är det!