fredag 25 juli 2008

Mammamage

Väninnans fyraåriga dotter frågade när nästa bebis skulle komma och titta menande på sin väna (och späda) mors mage. Väninnan förklarade att fler syskon än lilla åttamånaderssyrran blev det minsann inte. Och sög in magen.

”När blir det syskon?” frågade en dam på lilla torget mig med samma blick på min mage.
”Inte på ett par år”, svarade jag på knackig franska och damen såg mycket förvånad ut. Att les suèdoise skulle ha annan dräktighetstid hade hon inte hört något om.

5 kommentarer:

Bendel sa...

Ha ha, fick samma fråga i Italien, av bekanta dessutom som visste att lillen bara var 6 mån.

Hedda sa...

Men så snällt..
Jag ser efter nio månader ut som jag är minst halvvägs med nästan. Tack, tack.

Bendel sa...

Jag såg gravid ut när jag fick frågan (tänkte att de bekanta hursomhelst borde förstått att det var osannolikt och nästan omöjligt att jag redan väntade en till) , och ser fortfarande lika gravid ut, mer än förra sommaren då jag var gravid.

Dagens I-landsproblem apropå detta: Vet inte hur jag ska klä min nya kropp, det blir fel hur jag än gör, samtidigt vill jag inte köpa så mkt för jag inbillar mig att jag ska få något som liknar den gamla tillbaka nån gång i framtiden.

Bendel sa...

Det blev lite spik i foten över mitt förra inlägg, det var inte meningen:)

Hedda sa...

Hahaha, spik i foten eller inte, jag delar ditt problem. Och jag hade olovligt många stavfel, men skyller på att jag druckit rosé.

Jag har gjort misstaget att ge upp helt och anamma tunikor och empireklänningar helhjärtat, vilket ger mig utrymme att frossa lite extra. Vilket gör att jag MÅSTE ha tunikor. Evil, evil cirkel...

Vi måste avhandla det här på Café Frankfurt - helst över en smarrig bulle.