fredag 11 juli 2008

Skål eller nåt

Här är tre svalkande recept för sommarens gravida. Alla vetenskapligt utprovat av mig under förra sommarens totala torka. Håll tillgodo!

Panaché
2/3 alkofri öl och 1/3 7up
Precis som vanlig panaché, men helt utan alkohol.

Nästan-dagens
2/3 vit druvjuice och 1/3 bubbelvatten över massa is.
Tar bort druvjuicens nästan överdrivna sötma och ger en liten vinförnimmelse.

Eau avec eau
2/3 kallt vatten och 1/3 kallt bubbelvatten över is och citron.
Mannens uppfinning. Gör de obligatoriska literna vatten som ska drickas dagligen lite roligare.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och jag är så glad att jag INTE är gravid denna sommar och kan sörpla rosé för hela slanten. TJohoo!

Hedda sa...

Ja, visst ska det blir underbart! Och kladdiga, rinnande, stinkande franska ostar ska jag också frossa i...

Blondie sa...

Apropå ostar med eget liv!
Kan rekommendera ostbutiken "Chez Jean-Yves" på Upplandsgatan brevid café Blåbär eller Restaurang Paname på Hagagatan om du får frankrikeabstinens då du kommer hem.

Ha en underbar semester :-)

Hedda sa...

Oooh, det ska jag försöka komma ihåg!
Det ska bli... spännande... att semestra med C i Frankrike.

Kram!