torsdag 28 augusti 2008

Hej Loopia, ni kan skicka mina mail nu

Mitt annars så utmärkta webbhotell, Loopia, har rasat ihop fullständigt. Och med - en i IT-sammanhang relativt ovanlig - politikerinstinkt förnekar de att det är några stora problem. Som i att vi har ett litet, litet budgetunderskott. Eller att omorganisationen på Försäkringskassan har lett till lite, lite längre handläggningstider. Det är några procent som har lite svårt att komma åt sina mail.

Men jag kommer ju inte in på min webbmail alls. Och att POP:a mailen funkar förstås inte.

Det är lite med dem som med Ryanair. Jättebra bolag. Det är först när det går åt helvete och man står där på en flygplats i "Frankfurt" (dvs 14 mil söder om)och inte vet hur eller när man kommer därifrån som man ångrar att man inte sejfat med SAS.

Smakar det, så kostar det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nej verkligen inte ngra problem alls (sedan i början juni). Nu är det helt tvärstopp & det är nog för att jag använder pop3 på macen enligt suporten, HA!

I morse mellan 8.05 & 8.23, min vän, var mailen anträffbar, du skulle ha passat på då! Nu är det stängt igen. Lite sydlänskt faktiskt.

Och jag ringer dig så snart jag fått tillbaka rösten. Den är lika nedlaggd som loopia.

/L-J

Hedda sa...

Raring, vila din stackars stämma. Vi hörs nästa vecka.

Jag har lyckats popa en del mail till mig, men kommer inte in på webbmailen och får bara goddag yxskaftsvar när jag mailar dem. Hmpf.

Kram!