fredag 8 augusti 2008

Svett och tårar igår – skratt och bubbel idag

Nu när baby C är nio månader har vi på ett skönt sätt kommit in i rutiner och har en riktigt mysig tillvaro tillsammans. För det mesta. Men ibland blir man sådär nyföräldrasvettig igen och C gnäller och är på alla sätt omöjlig.

Som igår. Jag fick en hormonsvallning och rev ut hela klädkammaren och C skrek och vi var pinsamt sena till lunchen med förtjusande baby A och hans lika förtjusande mor. Väl där skrek C åt allt innan han somnade.
Idag är allt mycket bättre. Och FK ringde (kors i taket!) och lyckades med lite hjälp av mig på lösa ärendet med uppgifter de har haft sedan i mars.

Fem månaders väntan löst på fem minuter.

När (hah!)pengarna kommer ska jag minsann dricka en flaska bubbel och omdömeslöst fylleshoppa på Net-a-porter.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Gratulerar! Men visst är det irriterande att det går så fort? När det tar så otroligt lång tid kunde de väl iallafall låtsas att det var lite besvärligt, så att det kändes mödan värt...
Bra site att fylleshoppa på, men inte ens där har jag hittat mer än ett par väskor utan en massa bjäfs och lås och tofsar och skräp på - och ingen av dem kostar under 10 000 kr. Obegripligt hur även de mest begåvad designers verkar go bananas när det gäller väskor.
Kanske får man önska ett inlägg från dig i ämnet? Stilrena, smakfulla väskor i 4-5000 kronorsklassen?

Anonym sa...

SUPER GRATTIS TILL FK segern.
Plötsligt händer det.

Åh Märta! -Där satte du det hela på kornet! I can´t find THE ONE, väskan alltså. Bara en massa trams & bjällror & inget klokt. Enkelt & värdigt ala Jackie O, please. Bara en massa "nästan-väskor" som antingen är snygga & opraktiska eller en aningen praktiska men fulla med trams. Har sökt i åratal nu. När jag var student i Milano såg jag flera fina, som jag ville skulle följa med hem, för resten av livet. Då fanns inte resurserna på bankkontot & nu.... har jag antingen blivit för kräsen eller för praktisk. Suck.

Hoppas att väsk-guden där uppe i himlen hör mig & låter den rätta komma....
...helst en dag då jag verkligen behöver det ;o)

/L-J

Hedda sa...

Tackar, tackar! Fast "show me the money", säger jag innan jag tror att det hela är verkligt.

Märta, ja, det är faktiskt sant. Snygga, rena väskor finns. I den prisklassen tycker jag att Coach är toppen - och nu när dollarn är låg så är det ju ännu billigare. Marc Jacobs har en del bjäfs-fria modeller, liksom Bottega Veneta och Tod's.