onsdag 26 november 2008

Att flytta är att dö en smula. Typ

Hur överlever man en flytt? Jag är ingen novis på att flytta, har gjort det sådär tjugo gånger i mitt liv, men det här tar priset!
Jag är snuvig och skruttig och har sönderslagna knogar och knän efter vindsrensning. Det ser ut som jag varit på smygslagsmål i Fight Club.

Fler saker, ett barn, mindre tid, mindre sömn, mer stress - ja, allt gör att jag inte hinner eller orkar blogga. Förhoppningsvis lyckas jag sparka igång nya bredbandet i helgen.

Har ni inte hört något om en vecka kan ni ju ringa polisen. Eller Petit France, dit jag kanske har förskansat mig med en macaron och en dröm om ett enklare liv.

5 kommentarer:

Elin sa...

Jag tror just macaronterapi är en av de bättre och mer prisvärda terapiformerna om man vill landa lite efter en stressig flytt. Jag har en väninna som betalar 1000 kronor varje gång som hon ser sin hjärnskrynklare och för det får man 100 macarons på Petit France. Möjligtvis blir det några färre om du ska räkna in bussresan dit.

Hedda sa...

Att det inte finns på alla fler terapiställens behandlingsmenyer är ju bra konstigt. Tar jag med baby C åker jag ju buss gratis. Frågan är bara vilken smak som är ähum, mest terapeutisk?

Anonym sa...

Du måste nog prova flera för att kunna bedöma.

Och hur kan jag ha missat macaroons? Kan det vara för att jag är chokladtokig?

Kram o lycka till med flytten!

Anonym sa...

Men tänk vad skön med ytterligare två rum...och Calle i ett av dem! Det är väl värt ett och annat skrubbsår och blåmärke ;-)

Anonym sa...

Du har mitt fulla medlidande. Det är INTE kul att flytta. Vi har sagt att vi aldrig ska flytta igen :-)