fredag 28 november 2008

The natives are getting thirsty

Det här med att flytta är ju... intressant.
Först ringer flyttkillen och säger att de blir en kvart sena.
Sedan ringer han och säger att portkoden inte funkar. Jag springer ner, bara för att upptäcka en oerhörd brist på flyttbilar utanför. Jag ringer.
"Ah, ni skulle flytta FRÅN Kungsholmen till Gärdet?"
"Ja."
"För vi är på Gärdet nu."
"Ja, här är ni i alla fall inte. Och du lämnade ju hundra flyttkartonger hos oss för en vecka sedan och kollade läget."
"Ja, just det."
"Ja, just det."

En kvart senare ringer hans chef.
"Mina killar ringde just. Ni har jättemycket saker."
"Ja, jag sa ju det när du ringde och sa att min kalkyl som jag gjorde på nätet inte stämde. Att det var så mycket."
"Ja, men det är jättemycket."
"Jag sa ju det."
"Men jag måste ha en kille till."
"Fine. Då går det kanske snabbare?"

Nä, det gör det inte. En av dem sitter nämligen mest och pustar i trapphuset och klagar på trappstegens synnerligen branta och märkliga konstruktion. När jag passerar honom på väg ut till 7-11 frågar jag honom om det är något de vill ha. Vatten. Eftersom jag packat ned alla dryckeskärl får jag trava iväg och köpa lite Ramlösa. Allt för att vara en god värdinna.

Jag är rätt törstig själv. Men inte på vatten.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka probelm man kan få, hoppas allting går bra ändå :)

Winnie The Pooh sa...

Mina varmaste sympatier!
Jag har liknande upllevelser med släktet Hantverkare i färskt minne...

Anonym sa...

Vilka klåpare! men vem är förvånad...

Elin sa...

hur gick det?! Hoppas du sover gott i nya våningen!

Anonym sa...

det verkar som om flyttkillarna spelar i samma liga som vissa hantverkare...

Anonym sa...

Klokt av er i alla fall att anlita flyttgubbar :-)
Hoppas att ni kommer någorlunda i ordning någorlunda snart så att ni kan njuta av julfriden. Jag kan i alla fall säga en sak: Det är en STOR fördel att ha extra rum. Då kan man skyffla in en massa saker där "out of sight out of mind".

Anonym sa...

Bjuder på en bild av allas vår favoritfirre - för att pigga upp i flyttstöket:

http://cwtv.com/photos/gossip-girl/00532110cc8

Unknown sa...

Ha ha... hoppas det löser sig :-)

Vi har lagt upp en tävling på vår blogg, kika gärna in och vinn lite söta kläder!
www.metrobloggen.se/smilla