fredag 21 november 2008

Nu var det (inte) jul

London var ljuvligt. Men jag knockades av superförkylning och tillbringade min natt i frihet med en stor kanna te framför brasan hos pappa, inte med ett glas bubbel framför snygga människor på Claridge's bar. Bah.

Tack vare det starkaste Boot's hade att erbjuda kunde jag dagen efter stappla iväg och samla in tapetprover från Cath Kidston. Mycket mer hann eller hade jag inte råd med.

Runt resan har jag nämligen hunnit med ett par besök hos tandläkaren, vilket resulterade i en nota på över 3000 spänn. Två hål och lite puts och där rök det som var kvar av mina julklappspengar.

Det får nog bli den där julklappsfavoriten i år - håll för ögonen, mormor och morfar - en almanacka med bilder ur baby C:s första år. Bah igen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan glädja dig med att jag (i skrivande stund tom.) håller på laborera fram en snygg fotokalender. I svart/vit med tusch/pensel. Lite fransk. Jag klarar faktiskt inte av ge bort dom där fula kalendrarna. Det gör för ont. Vi får hoppas att pojke D tar många tupplurar så jag får in alla datum på typ rätt ställen. Annars blir det 2009års julklapp.

Bonjour!
/L-J

Hedda sa...

Oooh, men du! Om du får en mall klar, så jag köpa den av dig. Eller att du lägger in bilder på min lile raring och skickar till tryck och sänder notan till mig. Vad sägs?

Anonym sa...

oh yes. Im working on it.
/L-J

Anonym sa...

Stackare med både dyrtandläkare o förkylning. Men låter himlans trevligt med London, inte alls avis. Och Cs mormor o morfar lär ju bli strålande lyckliga med ett helt album fyllt med prinsen!