måndag 2 februari 2009

Dagis dag ett

Först, för er som undrade så kom jag hem till slut. Jag knep sista platsen efter 45 minuters köande till incheckningen och satt bredvid en bedårande liten fransyska på tre månader och hennes mor.

Idag var första inskolningsdagen och den gick toppen. I löv dagis. Som väninna sa är det den bästa uppfinningen sedan handväskan och taxi.

Nu ska det jobbas lite till och imorgon är det tillbaka till lilleputtarnas land.

PS Och det var kräkfritt hemma hela tiden också. Redan idag, med halva barnskaran hemma, inser jag att dagis är en smitthärd av sällan skådade mått. Kanske är dagmamma ett bra alternativ?

5 kommentarer:

Anonym sa...

I lööööv dagmamma.....
Men allt har sina för- och nackdelar.
Kram!

Anonym sa...

Så skönt att det går bra!

Och jag håller med ovan. Idag är första dagen för M på 2 veckor... Men så kommer det naturligtvis inte vara för C, han kommer gå vaaarje dag o alltid vara frisk. :-)

E sa...

åh vad fint att första dagen gick bra! Vi hade en toppenfininskolning och så krisade StorA lite efter några veckor. Det finns liksom alla varianter :)

Anonym sa...

Åhhh vad spännande för sötisen att börja på dagis. Han charmar väl brallorna av personalen? Och ja: dais är en riktig smittohärd. Fråga mig jag har inte varit frisk sedan lillan började dagis..

Anonym sa...

Hedda - var glad att C har fått en plats. Vi lägger fortf vår panna i djupa veck och genererar sura miner där vi undrar vart de miljoner vi betalat i skatt under årens lopp hanterats av våra politiker och kommunala tjänstemän.