onsdag 25 februari 2009

Håll truten ungen, jag bloggar

Ja, jag vet, det är utagerat och uttjatat redan, men jag ligger efter med allt och upptäckte helt nyligen en stressrättighetsstorm i ett mediavattenglas.

Som Agenten påpekade sammanfattade Popjunkien det hela utmärkt. Jag blir så trött på Skugge, som lyckas vara elitistisk, gnällig och fotriktig samtidigt. Är att köra slut på sig själv genom att vara vd i två bolag samtidigt, blogga här och där (mycket viktigt för henne att påpeka) att vara en förebild? Och vaddå, är kvinnor inte kompletta förrän de har barn, som hon antyder? Skäms.

Visst, nu inser jag hur mycket "egentid" jag hade innan jag fick barn (tid som jag ändå fyllde ut med en massa saker), men inte hjälper det mig nu. Och inte hjälper det att påpeka det för någon utan barn.

Medan baby C sover sött sitter jag och jobbar, iklädd kashmirkofta, samtidigt som jag dricker ett glas riesling. Och mannen är på affärsresa. Jag antar att det borde betyda att jag har en välfilad fot i varje läger.
Fast jag är klart mer på Ebbas sida.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, fy tusan! Hade helt missat detta, men var nu tvungen att blogga om det jag med. Kan ingen få tyst på den där människan nån gång? Hon driver mig till vansinne med sitt holier than thou-crap.

Värst av allt är att hon envisas med att tala för min generation kvinnor och har gjort så i femton år. Oombedd, om du frågar mig. Och jag har precis insett att det kommer att fortsätta. Så när vi är femtio och får barnbarn kommer hon att sitta där och komma med argsinta, elaka synpunkter om hur mycket östrogen vi ska eller inte ska ta. Ååååh, så tröttsam hon är!

Anonym sa...

Eeh, det är alltså Skugge jag avser i inlägget ovan. Ähum. *rodnar*

Hedda sa...

Hehe, det var inte så svårt att lista ut.

När vi är femtio kommer Linda att ha varit utbränd, skrivit ytterligare ett par böcker och rymt med sin tjugo år yngre älskare och lämnat man och barn åt sitt öde. På en liten ö i Stilla havet förverkligar hon nu sig själv, precis som hon tycker att alla andra kvinnor ska.

Anonym sa...

Kan irritera mig grymt på människor som påstår att de inte kan fööörstååå vad man gör med all tid när man inte har barn. Jag har ju själv barn nu, men jag kan fortfarande komma ihåg att det gick alldeles utmärkt att fylla ut tiden innan också.

Trevlig helg!

/Em