onsdag 11 februari 2009

Vabb, svabb och snor

Jag försöker verkligen komma på något glammigt med min tillvaro just nu, men det går verkligen inte. Både jag och baby C är numera tokförkylda, med rinnande näsor, vattniga ögon och ett allmänt gnälligt tillstånd. Jag vill bara tillbaka till jobbet, utan kräkfläckar och kladdiga datortangenter. C tycker att det är trist att vara inne utan jämnårigt sällskap.

Att få i baby C sådant som är snällt mot magen går inte, så jag har gett upp och låter honom äta det han vill, bara han får i sig något. Fast blodpudding på uppvägen är ingen vacker syn, det kan jag lova.

Han vägrar vätskeersättning, även om jag spetsar den med koncentrerad saft. Det enda han vill ha är isbitar, så jag har helt enkelt fryst Resorben i en iskubsbricka. Ett genidrag, om jag får säga det själv. Märkligt är dock att han ratar glass.
Det gör inte jag, utan sätter med glädje själv i mig all chokladgojsig B&J som kära V hade med sig häromveckan.

9 kommentarer:

Winnie The Pooh sa...

Bra! Ett stort steg på väg när man kastar alla "goda råd" över bord och går på magkänslan!
Jag älskar när jag hör och läser om mammor som funkar så! Det är de RIKTIGA supermammorna, det! (tycker ivart fall jag)

Winnie The Pooh sa...

Ehm... kanske var ordvalet "magkänsla" inte riktigt klockrent i det här sammanhanget...

Anonym sa...

Det var verkligen ett smart drag att frysa vätskeersättning, måste jag notera tills nästa gång dottern blir sjuk.

Är ju dessutom en av dina trogna bloggläsare och ofantligt nyfiken på vilken publikation du har din andra blogg på...

/Emma

Anonym sa...

Iskuber = supersnart!

Själv ger jag de stora barnen vid magsjuka (efter läkarråd!!) först chips och sedan cola. Dels får de i sig salt, och sedan blir de törstiga och dricker sött. De får aldrig annars denna kombo, inte ens när det är melodifestival....

Kram!

Septemberflikka sa...

Håller med dig om blodpudding som varit och vänt. Inte för att något som varit och vänt är fräscht direkt.

Hoppas verkligen att ni får i C lite vätska. En natt på sjukan är inget att rekomendera. :(

krya på er!

kram

Septemberflikka sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Nämen oj! Ratar glass?? Stackars liten!

Krya på er! Och säg till om ni behöver mera glass. ;-)

Själv ska jag testa den där chips o cola-kuren - den måste väl funka på förkylning också?

Kram!

Hedda sa...

Fru R, tack! Och än är jag frisk nog att gå på "magkänslan" ;-).

Emma, bara att maila till mamavaganza[@]gmail[.]com, så berättar jag!

Karin, ja du, smart i teorin.

September, vi skjuter nog på premiärbesöket ett tag till, tack!

Vera, ja, fatta?! Hur kan man rata glass? Cola och chips funkar ju på baksmälla också, varför inte förkylning?

Anonym sa...

Hoppas ni mår bättre nu, det är inte kul att vara sjuk. Vi har haft lite kräkningar och dålig mage här från slutet av förra veckan... men imorgon blir det dagis igen. Får hoppas han kan gå resten av den här veckan (är överhopad med jobb)