söndag 27 april 2008

Det finns fler fiskar i havet

Fiskare brukar prata om the one that got away, fiskar som med tiden når närmast Moby Dick-liknande mått. Även jag har några praktexemplar som jag släppt – ett par rosa Pradaloafers i Rom, en svart, slinkig Michael Kors-klänning i New York, ett par klumpiga Chloéwedges i Paris och en perfekt svart Dolce & Gabannadräkt i Milano.
Plagg jag än i dag ångrar att jag inte fångade när jag hade chansen.

Och lägenheten känns onekligen som om den kan sälla sig till skaran. Men jag har insett att det varit lite mycket negativt på sistone (men jag vill ändå verkligen, verkligen varna för Windows Vista och Office 2007!). Istället ska jag blicka framåt och fokusera på det positiva. Baby C ligger på golvet och läser noggrant fyra nummer av Condé Nast Traveller samtidigt. Just nu slukar han – bokstavligen – en artikel om franska Rivieran.

Jag äter överblivet lördagsgodis och inser att om 2,5 månader är vi på Rivieran och baby C får för första gången se Medelhavet, känna den fikon- och pinjeträdsparfymerade ljumma luften och flirta med små franska brudar. Och mamma får rosévin på balkongen.

Livet är inte så dumt ändå.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ah, synd att ni fick hoppa av lägenhetsköpet. Men, det finns fler fiskar som du säger!

K och jag hade varsitt "Åh, det skulle vi köpt"-hus som vi deppat över i smyg fast vi självklart tycker att andra parten måste få lägga in veto. Men, nu när vi har köpt HUSET så har vi upprepat jag-vet-inte-hur-många-gånger: "vilken TUR att vi aldrig köpte något av alla de andra hus vi har budat på".
Så det finns hopp :-)

Anonym sa...

Trist att det inte blev något med lägenheten.

Själva har vi faktiskt precis blivit husägare och det är med blandade känslor vi lämnar citylivet. Det ska bli underbart härligt med hus, men visst undrar man hur man ska trivas utan stadspulsen runt hörnet. Men nu får vi vågskvalp runt hörnet istället och det är nog minst lika bra. ;-) Längtar till kvällar på altanen med ett glas vin och grillat.

Hoppas att ni också hittar ert nya hem snart!

Hedda sa...

Eva, jag lever på hoppet. Men lite bitter är jag minsann fortfarande.

Em, nähä? Grattis! Det låter helt strålande! Var i landet hittar man er alldeles egen AW-plats? ;-)