tisdag 15 april 2008

Ett bra slut på en dålig dag

I fredags hade jag en hemsk förmiddag. C gnällde och pep, alla myndigheter jävlades och det var dessutom en dålig hårdag för Mamavaganza. En dålig kroppsdag också, för den delen. Vi var sena till lunchen med härliga väninnan och hennes baby L. Till slut kom vi inångande på Room, både jag och baby på sådär humör.

En lunch, en latte (det kan ha förekommit morotskaka), några majskrokar och en massa snack senare sken vi som solen. Vi promenerade längs Karlbergskanalen mot Huvudsta slott när väninnan vände sig till mig.

”Du”,sa hon, ”jag blir aldrig bjuden på AW längre. Och jag vet ju hur mycket du gillar champagne, så jag tänkte att vi kunde köra en liten veckoavslutning så här ute i det fria”.

Ur skötväskan plockade hon en liten flaska bubbel, två plastglas på fot, några färska fikon och en bit brie de meaux. Där satt vi i solen med solglasögon på och tittade ut över vattnet och våra killar som sov som små stockar. Det blir liksom inte bättre.

Stans bästa AW finns på parkbänken strax norr om Pampas marina.



Bra AW kan finnas på en bänk nära dig. Som den här i Skellefteåtrakten.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sånt där borde göras oftare. En stor medalj till din väninna.

Anonym sa...

Underbart!

Hedda sa...

Visst var det härligt! Jag blev alldeles rörd! Tänk att en gest kan betyda så mycket - hellre ett glas bubbel på en parkbänk än en mäklarbricka på krogen, liksom.

Anonym sa...

Vilken gullig kompis! Låter som ett fantastiskt initiativ. :-) Gissar att AW på en stimmig krog mister sin charm en aning efter att man fått smått.

Anonym sa...

Vilken härlig gest :-) åh vad jag önskar jag hade fler härliga mammor att umgås med... jag umgås inte med ngn privat utan bara på öppna förskolan... lite trist.

Hedda sa...

Det var en underbar gest!

Em, både och. Jag kan sakna det spontana i en AW, det blir inte mycket sådant i dessa dagar.

Och Mölnbomamma, hör av dig om du och baby M ska in till storstan, så bjuder jag och baby C på en latte och en majskrok eller två!