söndag 20 april 2008

Killen med bett i

Idag för exakt sex månader sedan kom baby C till världen. Grattis, lilla hjärtat!
Och precis som idag var det en strålande solig dag.

Det är helt otroligt hur våra liv har förändrats sedan dess. Ur alla aspekter. Plötsligt kryper jag omkring och plockar upp allt från golvet. (Tja, jag blir inte pendant genom tjat, men plötsligt inser jag stundens allvar och vad en liten plastplupp kan ställa till med.)

Baby C stoppar nämligen allt i munnen. Allt. Utom just majskrokarna som är gjorde för små nyfikna bebisnävar och - munnar. Stora, knapriga bågar som smälter snällt i munnen. De är uppenbart inte goda nog, vilket min mobil av någon oförklarlig anledning är.

Att han gnager och dreglar fick idag sin både syn- och kännbara förklaring. Lagom till halvårsdagen kikar nämligen första tanden fram.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis, en stor dag i en liten killes liv!
Vad gäller majskrokarna: god tanke, men har du smakat på dem själv..? Infernaliskt äckliga, inte konstigt att de ratas. Hade ungarna själva köpt sin mat hade företaget konkat för länge sen. Tur för dem att vi välmenande och lättlurade föräldrar finns. Blä.

Hedda sa...

Tack!
Ja, och efter att ha sett att krokarna med hjälp av lite dregel förvandlas till klister borde jag ju vara tacksam. Men jag tyckte att de borde smaka bättre än såg, en Nokia...

Alison sa...

Grattis! Kul med första tanden. Kan verkligen rekommendera H&M:s pyttesmå haklappar som dregelskydd under de värsta perioderna. Säljs i set om 3 för 39:50 och man slipper byta tröja/body stup i kvarten.
http://tinyurl.com/5qzj7l

Och Friggs riskakor brukar vara en hit bland tanddebuterande bebisar, även om just Fille inte var så förtjust.

Anonym sa...

Stort grattis Calle! Snart kommer du springa ner och dra ner mammas och pappas böcker och hoppa i deras säng :-D