onsdag 30 april 2008

Livet från den ljusa sidan del 2

Idag när jag var ute på en hurtig promenad mötte jag en bekant med Bugaboo. Vi sågs senast på en lägenhetsvisning och givetvis frågade jag hur deras bostadssituation såg ut. ”Vi har lagt de planerna på is och väntar till augusti” svarade han glatt.
”Vi har bättre saker att göra på söndagarna. Nu är det ju så fint väder att jag bara vill vara ute!"

Han har rätt. Och jag måste släppa lägenheten, som fortfarande spökar.

En väninna i London hade en liten skål i metall. I den la hon lappar med saker och ting hon hatade, som Michael Bolton (det var tio år sedan) och en gång om året satte hon fyr på allt i skålen. Mycket terapeutiskt.

En annan väninna berättar att hon tog ut sin bitterhet över missade budgivning på prospekten. Med stora bokstäver skrev hon tvärs över dem ”Jävla mögelhus” och ”Förmodligen kriminella grannar”.

Nu är frågan – vad slags exorcism ska jag använda för att få bort 95 välplanerade kvadratmeter från näthinnan?

2 kommentarer:

Alison sa...

Prova Vanish!

Och jag håller med vännen, ta en visningspaus! Tänk på att det inte är så lyckat att behöva sälja sin egen lägenhet under sommaren när folk inte är särskilt sugna på att springa på visning.

Hedda sa...

Haha, invärtes eller? ;-)

Det är kanske precis vad vi behöver. Och så har vi sommaren på oss att städa ur alla lådor, förråd, garderober, skrymslen, hyllor och byråer....