måndag 21 april 2008

Idioti stavas M-I-C-R-O-S-O-F-T

Simultankapacitet är något man utvecklar som förälder. Från att ha smärre problem med att tugga tuggummi och gå samtidigt är jag nu ett fullfjädrat multitaskingproffs. Jag tänkte faktiskt göra det ökända pilottestet, bara för att kolla läget. Jag menar, hur svårt kan det vara?

Att lyssna på väderleksrapport på franska samtidigt som man räknar från hundra till noll baklänges och samtidigt lägger patiens är ju easy-peasy jämfört med att installera program på nya datorn och samtidigt vänta i BVC-telefonkö medan baby C gnäller konstant och vill ha napp/skallra/mjukisdjur med jämna mellanrum.

Samt att upptäcka att det jävla Windows Vista inte låter mig installera Windows Messenger, eftersom det inte är något riktigt program in dess ondskefulla ögon (Hallå, ni är ju båda Microsoft!). Den som trodde att the Matrix och Terminator med sina dystopiska framtidsskildringar av maskinernas världsherravälde var sci-fi – tänk om. Den tiden är redan här.

Jaja, jag vet. Varför köpte jag PC?
Lagom till nästa unge blir det Mac.


Hej, jag är ditt nya operativsystem

5 kommentarer:

Alison sa...

Länktips igen:

Carl gillar Digsby, som kombinerar flera Messenger-applikationer i ett enda fönster. Han har också en ny dator med Vista och det verkar funka finfint.
http://www.digsby.com/

Men det låter helknasigt att du inte kan köra MSN?

Anonym sa...

Så det blir fler barn? Trodde ni efter den roliga tågresan hade blivit avskräckta??!!

Hedda sa...

Alison, tja, när jag försöker installera säger datorn att "WLinstaller.exe inte är ett gitigt Win32-program". Vet inte riktigt vad jag ska göra, men som det är nu kan jag bara trycka på "OK"-knappen...

Anonym, tja, _när_ det blir flera barn kan ju vara om flera, flera år. Då är jag kanske redo för Mac också.

Elin sa...

Lagom till nästa unge så ger man upp Messenger helt och hållet pga tidsbrist ;)

Hedda sa...

Hahaha, agenten! Så sant, så sant. Nu kom jag på vad dagens inlägg ska handla om.