fredag 4 april 2008

Kvällen slutar i alla fall på samma ställe

Då:
Fredag kväll
Svart och högklackat
Riche/Vassa Eggen/Anglais/varhelst barhäng du jour finns
Två flaskor vin
Väninnor/kollegor/allsköns bekanta
Stupar i säng klockan 02.00
Lyckas med nöd och näppe peta ut linserna och ta bort sminket
Klappar lite på mannen och somnar bums


Nu:
Fredag kväll
Urtvättad trikå och barfota
Hemma
Två glas vin
Mannen & tv:n
Stupar i säng klockan 23.00
Lyckas med nöd och näppe peta ut linserna och ta bort sminket
Klappar lite på mannen och sonen och somnar bums

5 kommentarer:

Anonym sa...

vilket föredrar du?

Hedda sa...

Absolut det senare! Jag har ju trots allt haft bra många år med barhäng. Med lite mindre vin och lite tidigare hemgång går de att kombinera någon gång ibland.

Anonym sa...

Visst är det så. Det måste man för att överleva.

Hedda sa...

När jag tänker på det så ska jag anstränga mig lite mer hemma - mer svart och högklackat, mindre urtvättat och barfota...

Klar jag längtar lite när jag passerar förbi restaurangfönster och ser de som dricker lite AW-vin, men p å samma sätt som jag kastar lite längtansfulla blickar mot säg, Nathalie Schutermans skyltfönster. Eller Bolins. Jag klarar mig alldeles utmärkt utan, men lite önsketänkande är inte fel.

Anonym sa...

Ja, för det man har hemma är tusen gånger mer värt och man behöver faktiskt inte saka lyxen helt. Man måste få lite av den varan också och glöm inte att smita iväg några timmar för dig själv ibland. Det är också då man inser hur lite det är värt i jämförelse med gosig unge. Jag längtar alltid hem under shoppingrundan eller AW:n...